6 דברים שחשבתם שהם בריאים ואולי בעצם הם לא (ודבר אחד לא בריא שאולי הוא כן)

שירו הקלאסי של באזז לורמן – כולם חופשיים (למרוח קרם הגנה), מתחיל כך:

"גבירותי ורבותי של מחזור 99. מרחו קרם הגנה.

אם אני יכול להציע לכם עצה אחת בלבד לעתיד, קרם הגנה יהיה העצה הזו.
היתרונות לטווח הארוך של השימוש בקרם הגנה הוכחו ע"י מדענים,
לשאר העצות שאני יכול לתת לכם לעומת זאת, אין שום בסיס, מלבד הניסיון האישי שלי".

אז ככה גדלתי. בתור אשכנזי בארץ השמש, עם קרם הגנה לפני שיוצאים מהבית ובטח בטיולים ובים. גדלתי "חכם בשמש" ועם התשדירים של האגודה למלחמה בסרטן. בקריירה הארוכה שלי בפרסום, אפילו עשיתי כמה קמפיינים לקרם הגנה.

והנה, בוקר בהיר אחד – אני נתקל בכתבה הזו שטוענת שהנזק של קרם הגנה הוא גדול יותר מהתועלת שבו. ועכשיו מה? אז נכון, "הכלכלה האמיתית" הוא אולי לא אתר האינטרנט שהייתי סומך עליו בענייני רפואה, כמו גם כל נושא ההומופאתיה בכללו. בלי להעליב אף אחד – תעשו מה שגורם לכם להרגיש טוב, אבל כמו שאמר לי חבר – "אתה יודע איך נקראית רפואה אלטרנטיבית שהוכיחו שהיא יעילה? רפואה".

החלטתי שהגיע הזמן לגלות קצת יותר אחריות, אז הנה עוד כמה דברים שבטח חשבתם שהם נורא בריאים, אבל יש לי חדשות בשבילכם:

  1. קינואה. יכולה להיות מאוד משמינה, בעיקר כשמזמינים אותה במסעדה. המלצר עלול לשמוע שאתם ביקשתם "קינוח" ואז תמצאו את עצמכם אוכלים מלא קרם בורלה בלי שהתכוונתם.
  2. לרוץ בשעה מוקדמת מדי בבוקר. נכון שזה נפלא ומנקה את הראש וכו, אבל אם יוצאים מוקדם מדי בבוקר עלולים להירדם במקום לא מתוכנן על ערימה של ענפים שנראית פתאום מאוד נוחה ורכה ואז משאית פינוי גזם בטעות אוספת אתכם ואתם לא רוצים לדעת איפה המקום שאליו מפנים את כל הגזם בעיר.
  3. לשטוף ידיים אחרי האוכל.  אם גם אצלכם ערימת הכלים בכיור מזכירה את הערימה שלנו, אז בן/בת הזוג שלכם עלול לנצל את ההזדמנות שהגעתם לכיור על מנת לבקש מכם שתמלאו את המדיח. וזה לא בריא. ממש לא.
  4. לקרוא יותר מדי. יאמרו לכם שזה מזיק לעיניים אבל זה כמובן שטויות. הבעיה האמיתית היא אם תקראו ספרים אתם עלולים לראות פחות טלוויזיה. ואז אתם יודעים כמה תוכניות בריאות אתם עלולים להפסיד? וכמה כתבות במהדורת החדשות על דברים לא בריאים שצריך להיזהר מהם?
  5. שחיה. לא, לא בגלל הכלור. אני פשוט בטוח שמסתירים מאיתנו את כל המקרים של האנשים שנשאבים לתוך חורי הניקוז ועוברים לגור בביוב למשך כל שארית חייהם. לא מאמינים לי? קחו את הסיכון.
  6. ללכת לרופא שיניים. זה עולה המון כסף ואוברדראפט מקפיץ את לחץ הדם.

מצחיק אתכם? אני מקווה שלא. כי גם מי שאמר שהצחוק יפה לבריאות, כנראה לא יצא לו לצחוק ליד האנשים הלא נכונים שחשבו שאתה צוחק עליהם. אבל הנה אני פתאום מגלה כתבה כזו, וגם כזו – ואני בתור חולה סוכרת, מגלה שממתיקים מלאכותיים זה בעצם לא כל כך נורא.

תגובה אחת בנושא “6 דברים שחשבתם שהם בריאים ואולי בעצם הם לא (ודבר אחד לא בריא שאולי הוא כן)

להשאיר תגובה

