גם לכם זה יכול לקרות

עכשיו, כשאני מביט לאחור, אני מניח שהייתי יכול לצפות את זה. אבל מי חשב שהדברים ידרדרו עד כדי כך? חייתי בבועה שלי וחשבתי ששום דבר לא ישתנה. לנצח. אבל לאט-לאט, כמו צפרדע בתוך סיר רותח, לא הרגשתי איך הולכים ושוללים את הזכויות שלי.

זה התחיל בתחום הפיננסי. פתאום גיליתי בכספומט עמלה שלא הייתה קודם. התקשרתי אל הסניף והם עידכנו שאני לא אוכל להמשיך את החשבון בתנאים שהיו לי. אחר כך גם קיבלתי מכתב מחברת האשראי עם מסר דומה. עמלות נוספות, דמי ניהול. כל מני הטבות והנחות שהיו לי בעבר. פתאום הבנתי שאני כבר לא אותו לקוח מועדף שהייתי.
אבל זה הפך להיות יותר מסתם חוסר נוחות כשהגעתי לרכבת יום אחד וגיליתי שלא מכבדים את כרטיס הרב-קו שלי יותר. טלפון לשירות הלקוחות, מבטיחים שיחזרו אלי ויסדרו את העניין, אבל לא חוזרים.
וזה הלך והחמיר. השלב הבא היה כשמידע התחיל להיחסם בפני. כל מני אתרים ברשת שבעבר יכולתי לגלוש בהם בחופשיות, לא כיבדו יותר את שם המשתמש והסיסמא שלי. התחילו גם הם לדרוש תשלום או פשוט לחסום בפני את הגישה לגמרי.
אפילו העיתון – שעד כה היה מגיע אלי לפתח הבית כל סוף שבוע. אחד הדברים הקבועים והברורים – לקרוא את החדשות, לדעת מה הולך בעולם – פתאום מבקש ממני לשלוח להם בפקס כל מיני אישורים.
ואני מבין פתאום שגם חופש התנועה שלי הוגבל. מקומות שיכולתי להיכנס אליהם בעבר, פשוט בהצגת תעודה, מתחילים עכשיו לשאול שאלות. לבקש תשלום גבוה, בוחנים אותי בעיניים חשודות.
אפילו מסיבות ואירועים שבעבר הייתי מקבל מהם הזמנות באופן קבוע, הסירו את השם שלי מרשימות התפוצה שלהם. אנשים מסביבי, כאלה שהייתי נפגש עימם באופן קבוע, לפחות פעם בשבוע ואפילו יותר, נעלמו והפכו במקרה הטוב למין מכרי פייסבוק כאלה.

העולם התהפך על פני ואין לי מושג איפה זה יעצור.

טוב,ככה זה כשמסיימים את התואר. השני) אין יותר חשבון סטודנט, אין יותר הנחות בתחבורה הציבורית, גוגל סקולר כבר הרבה פחות נחמד.

עם רוב הדברים הסתדרנו – בינתיים. מזל ששירי עדיין נחשבת סטודנטית.

אבל להגיע לקמפוס לכנס ולגלות שהסיסמא לוויפי סטודנטים כבר לא תופסת… אני חושב שזה יותר מדי בשבילי.

IMG_0925.JPG

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

