על הדברים שאורבים בצללים, והדברים שאורבים באור

פתאום העולם נהיה מסוכן הרבה יותר. זה קרה כשהפכתי להיות אבא. אתה לא מבין את זה מיידית, אלא לאט-לאט. ככל שהילד גדל. העולם הופך להיות מסוכן יותר ויותר לא בגלל שהוא משתנה (טוב – אולי גם) אבל בעיקר בגלל שיש הרבה יותר מה להפסיד. שהגרוע מכל עלול לקרות.
רק בסוף השבוע הזה היו ברדיו כל כך הרבה סיפורים על אסונות. ילדים שנשכחים במכוניות, וילד אחד שטבע ממש כאן בעיר. אבל אלה לא הדברים שרציתי לדבר עליהם – כי אלה הסכנות שאורבות באור. אלה הסכנות שאנחנו מעלים על דעתנו ועוד יכולים לעבד קצת במחשבה.
מתישהו אחרי שהבן נולד אני והיא דיברנו אם נרשה לעצמנו להראות תמונות שלו באינטרנט. מצד אחד ממש רצינו – להשוויץ לכל העולם ולחלוק את האושר הקטן הזה. אבל היו גם סיבות שלא. אצלי הסיבות היו בעיקר הזכויות שלו. נכון שהוא ילד, אבל יום אחד הוא יגדל – ואז אולי הוא לא ישמח לדעת שתמונות ילדות שלו מסתובבות ברשת. וזה לא שאנחנו יכולים לשאול אותו או משהו. זאת הייתה הסיבה העיקרית שבגללה לא רציתי להעלות תמונות של הילד שלי לאינטרנט.
ואז היא אמרה משהו אחר – "מה יקרה אם איזה פדופיל יראה את התמונות שלו?".
ואני הצטמררתי.
לא דיברנו אפילו על זה שמישהו יגע בו. לא יכול להכניס את המחשבה הזו בכלל לראש – רק חשבתי על זה שמישהו יישב בבית – רחוק מכאן – יסתכל (רק יסתכל) על הילד שלי ויחשוב על הנורא מכל.
אני לא בקיא גדול בחוק ובהגדרות. אני לא יודע מה מותר ומה אסור ועל מה הולכים לכלא – ואם מישהו שרק מסתכל על תמונות של פעוט זה חוקי או לא. אבל אני התחרפנתי מהמחשבה. הילד התם והיקר שלי, כשפדופיל יסתכל עליו.
אנחנו לא מעלים הרבה תמונות שלו לאינטרנט, רק פה ושם – וכמעט תמיד כאלה שלא רואים בהן את הפנים. והאם פתרנו את הבעיה?
כנראה שממש לא. העולם הזה מלא צללים. ואויבים וטורפים שנמצאים גם במרחב האמיתי. אולי כאן ברחוב, אולי בגינה שאנחנו הולכים בה. הזוועות עלולות להתחבא בכל צל. בעצם, אפילו באור.
הסכנות האלה לא היו לפני שהייתי אבא. זה היה רחוק ומרוחק כמו הסיפור על כיפה אדומה והזאב הרע. ועכשיו הן בכל מקום. ועכשיו התפקיד שלי (ואולי של כולנו?) הוא לשאת לפיד עצום ולחשוף ולגלות ולשמור. כי עכשיו זה אישי.

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על על הדברים שאורבים בצללים, והדברים שאורבים באור

  1. פינגבאק: בדיקת אבהוּת: האם לסרס כימית פדופילים? | על כוס קפה | The Cappuccino

להשאיר תגובה

