תרגיל בהתעוררות

זה התחיל כמו עוד סיפור אבל היה שם משהו בעבר, רגש שחשבתי שאיבדתי. (מתוך "איקיאה").

פעם פגשתי את שלומי שבן. זה היה קצת אחרי שעברתי לגור בתל אביב, ישבתי בבבית קפה קטן ביהודה מכבי עם שני ספרים ענקיים של פסיכולוגיה פיסיולוגית ובלי וויפי ואז ראיתי מישהו עם רעמת שיער כמו שהייתה אז לשלומי שבן. בדיוק שבועיים לפני כן הייתי בהופעה שלו בברבי ודיברתי איתו על זה. והוא היה ממש נחמד וענה לי על שאלות על שירים מהדיסק ושאל אותי על הלימודים ואם יש בנות יותר שוות בנפתלי או בגילמן. אלה היו החיים האמיתיים, בהם אפשר לפגוש מפורסמים שאתה מעריץ בבתי קפה ולנהל איתם שיחה. אחר כך גם נכנסה סי היימן.

מאז כבר הייתי במלא הופעות שלו, באמפי עין חמד ובהיכל התרבות ובחולון ובגן החשמל ובזאפה ובפאב קטנצ'יק במרתף מחניק שאני חושב שכבר נסגר מאז. והמשכתי לקנות את כל הדיסקים ולאהוב את כל מה שאני שומע, בלי קשר לזה שפעם דיברתי איתו בבית קפה.

"בואי נעשה ילד עכשיו, חיכינו הרבה, חיכינו מספיק, חיכינו יותר מדי". (מתוך "ילד עכשיו")

ועם השנים תל אביב התרחקה ממני. בין שבוע האופנה לעוד מרתון ממותג, בין מתחם התחנה למתחם הנמל ובין שיחה על הופעה של ריהאנה או מישהו אחר ושיחה הזמנה ליומולדת של מישהו שאני לא מכיר במועדון הקלרה הרגשתי שאני נשארתי זקן, אבל תל אביב הופכת צעירה יותר ויותר. אז נמלטנו החוצה, למקום שיהיה שלנו, למקום שיהיה אפשר לחזור אליו בסוף היום או להתעורר בו בהדרגה לפני שנוסעים לעבודה בתל אביב. למקום שאפשר יהיה לגדל בו את הילד ולחיות ביחד עם אנשים.

מה כבר אפשר למצוא בטנסי? לא מאמינה, תסעי, טנסי (מתוך "דיוטי פרי")

אבל כששלומי שבן מוציא עוד אלבום. זה מחזיר אותי לדברים אמיתיים. כאלה שיש כבר מעט מאוד. כאלה שאחרי שאריק איינשטיין נפטר, כבר חשבתי שלא יהיו. הורדתי את האלבום באייטונז ושמעתי אותו על הרכבת שלוקחת אותי מהעיר אל הבית. זאת מוזיקה כזו עם מילים כאלו שגורמות לך לרצות לכתוב עליהן פוסט בבלוג, ובסוף זה בכלל יוצא עוד פוסט על עצמך.

" – מה עם השמש הטוב והרך?

– שקע כמו שזרח

– אם כך ספרי לי, ספרי לי אם כך.

– הכל סופר ונשמר תויק ודווח. (מתוך "תרגיל בהתעוררות").

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

