95

הרבה זמן חלף מאז שקיבלתי בפעם הראשונה ציון באוניברסיטה, אבל אני זוכר  את הרגע בבהירות רבה. קודם כל, כנראה כי קיבלתי 100. למעשה, זה היה מרגש במיוחד כי המתרגלת ציטטה משהו שכתבתי כדוגמא לתשובה יפה לשאלה ושלישית – כי זה היה הציון הראשון שלי בלימודים האקדמאים.

ואני יודע שרבים – וללא ספק גם אני – הסבירו וטענו והראו שציונים זה לא הכל. במבט לאחור, אחרי שנים של עבודה ב"חיים האמיתיים", אחרי לא מעט ציונים הרבה-פחות-טובים בלשון המעטה מהמאה ההוא ואחרי יותר מדי אנשים שהכרתי שהיו להם ציונים גבוהים במיוחד – אני אפילו בטוח שזה נכון. אבל באותו הרגע – הציון ההוא, היה הכל בשבילי.

זה היה הישג שאף אחד לא יוכל לקחת ממני. זה היה רשום ברשימות של מוסד מוכר. זאת הייתה חותמת וקבלה ועיטור שאפשר היה להיות גאה בו. זה היה פוטנציאל לממוצע ציונים מושלם, זה היה 100 מתוך 100, וזה היה לגמרי שלי. אני זוכר אותו תלוי על לוח השעם, בין שורות הציונים ליד מספרי תעודת הזהות. אני זוכר איך ניסיתי לאתר כמה עוד קיבלו מאה (אז לא היה את ההתפלגויות ציונים שמציגים היום באתר האוניברסיטה,ואפילו לא ציון בSMS) ואני זוכר את שיחת הטלפון המאושרת להורים שלי.

הממוצע שלי בתואר הראשון, עבר רק בקושי את ה-80. רוב התואר בכלל הייתי עסוק הרבה יותר בפעילות באגודת הסטודנטים, בהפגנות ובמחאה חברתית. פה ושם עוד קיבלתי ציונים טובים ואולי היה עוד איזה 100, אבל לא זכור לי אף ציון שעורר בי כל כך הרבה סיפוק.

השבוע קיבלתי את הציונים הראשונים בתואר השני. בערך 9 שנים אחרי הציון ההוא. מאז השגתי הרבה דברים אחרים ששווה להתגאות בהם, בקריירה וגם בתחום האישי. אבל השמחה הזאת, חזרה פתאום ולו לכמה רגעים. בימים האחרונים לא התאפקתי ופעם בשעה בערך, פתחתי לרגע את האתר של האוניברסיטה רק בשביל להציץ ולראות שהוא עדיין שם.

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

