לכתוב באותו האופן שיוצאים מהבית

החתונה, מעבר הדירה, החופשה המדהימה בפראג והחיים האמיתיים שלא חיכו לרגע וכבר ארבו לנו מייד לאחריה. היה לי כל כך הרבה מה לספר ולא כתבתי. אולי בגלל שיש דברים שיוצאים לך על המקלדת רק בשעה מאוחרת מספיק. אני חושב שעל החתונה גם לא רציתי ממש ממש לכתוב עד לאירוע לעצמו. ובינתיים – דברים מעניינים אחרים שיכלו היו להיכתב לא נכתבו – כי זה היה לי קצת מוזר לכתוב מה דעתי על שעון החורף או על הראוטר שלא עובד לי. לפני שכתבתי על החתונה. וכך יצאה לה עוד תקופת יובש קטנה כמו שמדי פעם קופצת לביקור בבלוג הזה (למרות שבבלוג המקצועי שלי דווקא כתבתי).  מישהו פעם אמר לי שכשכותב מתחיל לכתוב על תהליך הכתיבה – זה סימן שהוא בשלב של עייפות החומר, ויכול להיות שזה מה שקרה.

אבל היום, בדרך לא דרך – נזכרתי דווקא בעמוד היוצר שלי בבמה חדשה. זה התחיל בכלל בקלסר עם כיתוב "סיפורים" שבזכות מעבר הדירה מצא את דרכו בחזרה אל מקום גלוי לעין. עומד שם כמו יד הנצחה לתקופה שבה חלמתי להיות סופר. תקופה שלמדתי כתיבה יוצרת ושבה כל דבר היה רעיון לסיפור קצר. ואז נכנסתי לאתר הזה -"במה חדשה"  רשת חברתית ליוצרים צעירים הרבה לפני שמישהו בכלל ידע מה זה רשת חברתית אתר שהפך עם השנים למקום ליוצרים מבריקים ממני בהרבה ולצידם ילדים עם חרוזים או סתם מחשבות אובדניות. ובין כל אלו התגוללו לפני כל הרשומות הישנות שלי. המון דברים שכתבתי בכלל בתקופת הצבא (וואי, זה לפני המון שנים). וכמה דברים – בעיקר שירים, שנכתבו רק לפני שנתיים-שלוש.

ופתאום זה היה נראה לי בכלל לא רע. זה המשיך בזה שהיה לנו ג'וק בסלון וזה גם הזכיר לי משהו ישן שכתבתי (מפליאות הן דרכי האסוציאציות) מה שפשוט גרר אותי לקרוא עוד כמה דברים ואפילו לפרסם כמה שורות מהן בפייסבוק.

איכשהו, בנפתולי ההתבגרות, שיכנעתי את עצמי שכל מה שהייתי כותב אז לא היה טוב מספיק. אבל פתאום היום – אולי הסטנדרטים שלי ירדו – אולי סתם אני יותר נוסטלגי מאשר ביקורתי – נדמה לי שכתבתי אז כמה דברים טובים, מרגשים ואפילו חזקים. מסוג הדברים שהייתי נהנה לקרוא בעצמי בספר שירה או במקבץ סיפורים קצרים.

זה הוביל אותי לרגע לחששות מתגנבים. אולי אני לא מסוגל לכתוב ככה יותר? אפילו בבלוג שלי לא כתבתי כבר כמה שבועות. זה מטריד קצת לחשוב ככה.

הפסקתי את המחשבות ובמקום זה  יצאתי החוצה להיפגש עם חבר שגר לא רחוק. טיול קטן בשכונה.  לצאת החוצה יכול להיות הדבר הכי מסובך בעולם. אולי צריך להתקלח קודם. לבחור את המקום שאליו הולכים ואת המסלול שבו בוחרים ללכת. וזה יכול להיות גם עניין של החלטה – פשוט שמים נעליים ויוצאים. זה משהו שאפשר לעשות גם תוך כדי הורדה של הזבל.

חשבתי על זה גם בדרך חזרה הבייתה. התיישבתי מול המקלדת וליטפתי את החתול שקפץ לי על הברכיים עד שנמאס לו. והוא קם להתסובב בדירה ואני קמתי אחריו. מזוויות מסויימות, הנוף מהדירה החדש שלנו יכול להיות די מרשים. כל הבניינים הגבוהים של מתחם הבורסה יוצרים קו רקיע אורבני שבלילה כזה, כנראה יכול להיות לתת קצת השראה.

יש לי חמישה רעיונות לספרים שנמצאים אצלי בראש מאז שיש לי זכרונות. אחד מהם ספר מדע בדיוני. השני פנטזיה. השלישי הוא ספר מתח-בילוש, הרביעי ספר ילדים ואת הספר החמישי – זה שאני ממש ממש רוצה לכתוב. אני יודע שלהגיד שלכתוב זה משהו פשוט כמו לצאת לטייל זה זילות של תהליך הכתיבה. אני יודע כמה זה קשה ואולי אם זה לא קשה אז לא שווה לעשות את זה בכלל. אבל אם לא מחליטים לעשות את זה הרי זה לא קורה.

אז אני לא יודע אם זה באמת יקרה, אם אני אכתוב את הספר הזה שמסתובב בראש. אני לא רוצה לצאת בהצהרות. אבל זה יהיה נחמד אם אני אכתוב ספר שלם אל מול הבניינים האלה. אולי אפילו עם החתול הזה על הברכיים שלי. בינתיים החלטתי על עוד רשומה בבלוג .

תקראו לזה חימום של האצבעות.

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה אני, כתבתי את זה בעצמי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על לכתוב באותו האופן שיוצאים מהבית

  1. יובל אדם הגיב:

    ראשית, חזרת לכתוב כאן, והרי זה משובח.
    שנית, שמעתי שהדיירים הקודמים שלך היו מגיעים עד טבנקין ברגל, רמז רמז…
    שלישית, רשום נא הזמנה מוקדמת לכל אחד מהספרים הללו. 🙂

    אהבתי

  2. יסמין הגיב:

    תכתוב, תכתוב!
    Welcome back.

    אהבתי

  3. חן הגיב:

    אני דווקא חושב שכתיבה דרמטית תהלום יפה את כישוריך. להכוונות אתה יודע למי לפנות.

    אהבתי

  4. טל הגיב:

    כתיבה דרמטית זאת כתיבה עם הרבה סימני קריאה בסוף?

    כנראה שאני צריך הרבה יותר הכוונות ממה שאתה חושב.

    אהבתי

כתיבת תגובה

