האזינו לשיר התוצרת, שאבו מתוכו נחמה

אני מאוד אוהב את יוסי מרשק, ואני חושב שהקמפיין של איגוד התעשיינים שמעודד רכישת מוצרים כחול לבן הוא חביב לגמרי. העניין הוא שאני לא ממש בטוח מה זה אומר לקנות כחול לבן
האם אני אמור לקנות דגני בוקר של תלמה ששייכת ליוניליבר הבינלאומית, של נסטלה שהם הבעלים של אסם שהיא חברה ישראלית, או של קלוגס שמיובאים על ידי שסטוביץ?
את המזגנים של אלקטרה שמיוצרים בסין או את המקררים הגרמניים שמיוצרים בתורכיה ומיובאים על ידי קריסטל?
מישהו יודע איפה נתפרים הבגדים של פוקס או קסטרו והאם זארה מייצרת בארץ פחות מקומות עבודה?
ואם אני קונה מחשב תוצרת חוץ, אבל שיש בו מעבד של אינטל שיש לה מפעל בארץ זה טוב או לא?
או למשל במידה ואני קונה חלב טרה ששייך לחברה המרכזית למשקאות קלים אני כן תורם לכלכלה המקומית אבל כשאני קונה בקבוק קולה מאותה חברה במקום לקנות "קריסטל קולה", אני פוגע בתוצר הלאומי הגולמי?

העיקרון בכל מקרה נחמד. נשאיר את הכסף בארץ. אני מבטיח שאם היו מציעים לי לקנות חומרי ניקוי "שמן", מכונית סוסיתא או טקסטיל מאיזה עיירת פיתוח אני אקנה. בכל אופן זאת אחלה הזדמנות לשים את השיר הזה. ספר להם אריק:

ובעצם, באמת יש כמה דברים שהארץ הזו צריכה קצת יותר לייצר (כבוד וחיבה ויושרה והוגנות וקצת מוסר ודרך ארץ. כזו שקדמה לתורה) את כל זה הייתי קונה.

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה חברה וקהילה, פרסומות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על האזינו לשיר התוצרת, שאבו מתוכו נחמה

  1. Blissgirl הגיב:

    שאלות טובות שאלת..
    😛

    אהבתי

  2. gutglik הגיב:

    גם אני מוכנה להעמד בתור למוצרים הנ"ל…

    אהבתי

  3. "היא" הגיב:

    נהנתי!

    אהבתי

  4. חולפת הגיב:

    זה אכן מעורפל כל הנושא הזה של "תוצרת הארץ" אבל ברגע שזה מיוצר בארץ זה מפרנס די הרבה משפחות לעומת מיובא, גם אם חלק מהכסף הולך לקונצרנים גדולים שיושבים בגולה.
    וחוץ מזה השיר נהדר.

    אהבתי

כתיבת תגובה

