שתיקת הקולנוע

בתי הקולנוע הופכים פחות ופחות רווחים – עם מערכות הקולנוע הביתיות המשוכללות והזמינות של סרטים להורדה חופשית באינטרנט – אני מניח שיש יותר ויותר אנשים שמעדיפים לחסוך את עלויות הכרטיס ופשוט להתרווח מול המסך בבית. זה התחיל בסגירת האולמות הקטנים – בתי הקולנוע העירוניים נסגרו כמעט כולם – פאר, הוד, קולנוע תל אביב. נותר רק גת והמולטיפלקסים למיניהם – רב חן, יס פלנט, סינמה סיטי, המפלצת החדשה הזו בראשון ועוד מספר של קולנועים בקניונים. הייתה איזה קפיצה קטנה עם הבאזז התלת מימדי שבטח ימוג כשבתוך שנה שנתיים לכולם תהיה את הטכנולוגיה הזאת בבית.

עכשיו רב חן בשיפוצים ואפילו גלובוס גרופ בעזריאלי נסגר בגלל אייץ אנד אם. רצינו ללכת לראות סרט – מזל שיש לנו את קולנוע לב ואת הסינמטק. אבל זה עדיין מבאס לאללה.
אני מניח שזה כוחות השוק. בכלל הפרדוקס הוא מובנה – הרי הכי נחמד זה לראות סרט כשהאולם ריק – אף אחד לא מסתיר, אף אחד לא מתלונן שאתה בולס פופקורן, אין ילדים מרעישים ואין מישהו שמנסה להסביר לחברה שלו מה קורה. אבל אולמות ריקים מפסידים כסף.

ולכן, כנראה שבחכמה מסויימת – בעלי הקניונים מבינים שהעתיד אינו באולמות קולנוע ומפנים את המקום לרשתות האופנה. אני דווקא יכול לקוות שפינוי בתי הקולנוע מהקניונים ישאיר את השוק פנוי לשני סוגים של בתי קולנוע – הממש-ממש גדולים כמו הסינמה סיטי יס פלנט וההוא בראשון ואולי גם לעירוניים הקטנים שיחזרו וימלאו את החלל שישאירו אלה שעזבו את מרכזי הקניות.

יצא לנו לפני כמה חודשים לראות סרט במוסד שנקרא "קולנוע פריפריה" בזכרון יעקב. ישבנו על כורסאות בתוך חדר בגודל של הסלון שלי. אחת החוויות הקולנועיות הכי כיפיות שהיו לי.

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה חברה וקהילה, סרטים, עירוניות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על שתיקת הקולנוע

  1. איתן כספי הגיב:

    שלא לדבר על הדרייב אין בת"א, שהורידו ובמקומו השאירו שדה בור.
    אני מאמין שהוא עוד יחזור.
    http://notes.caspi.org.il/?p=954

    אהבתי

  2. greentul הגיב:

    בסוף הלכנו לראות את גרינברג בלב והיה אחלה!

    אהבתי

  3. רינה שבת הגיב:

    סינמה סיטי VIP אחת החוויות הקולנועיות הכי כיפיות שהיו לי! ראינו סרט "נער החידות ממומבאי" וישבנו על כיסאות נוחים ומרווחים וגם שתינו שמפניה כמה דקות לפני כן, פשוט כיף חיים…את לימודי הקולנוע שלי אני עושה בבית ברל ואני מקווה שאוכל בעתיד הקרוב ליצור יצירות מדהימות כמו "נער החידות ממומבאי" ואהיה מפורסמת… 🙂

    אהבתי

  4. greentul הגיב:

    שמעתי באמת דברים טובים על הוי איי פי שם, אבל אם הסרט שראית שם הוא נער החידות ממומביי – שאמנם סרט מעולה, אבל הוקרן כבר לפני יותר משנה, אז כנראה שאת לא הולכת לקולנוע הרבה – אני צודק?
    בשביל מי שרוצה להגיע לקולנוע יותר, ולא רוצה לעשות מזה עניין בכל פעם – של לנסוע מחוץ לעיר ולשלם את ההון הקטן שדורשת סינמה סיטי, האפשרויות הולכות וקטנות.
    אני עדיין טוען שחווית הקולנוע לא מסתכמת בכיסאות הנוחים או בקאווה שהם מכבדים – מספיק שיש שני ילדים קטנים מאחוריך או אחת שמבקשת מהחבר שלה שיסביר לה את העלילה והחוויה די הולכת פייפן. היתרון הגדול של בתי הקולנוע הקטנים היה שהם לא קרצו להמונים, אלא יותר לקהל המקומי.
    שיהיה לך בהצלחה בלימודי הקולנוע. אני חושב שתצליחי למצוא חוויות יפות ומעניינות דווקא בסינימטק ולא רק בסינמה סיטי.

    אהבתי

להשאיר תגובה

