אדישות

יש פתגם כזה – "כל מה שצריך על מנת שהרשע ינצח את הטוב – זה שאף אחד לא יעשה שום דבר". (כן, עם כל הקיטש) – אני חושב שמאז ותמיד הדבר שהרגשתי שהכי מאיים עלינו זאת אדישות.יותר מדי אנשים שלא מצביעים בבחירות, או לא אכפת להם מה הם מצביעים. יותר מדי אנשים שבטוחים שמישהו כבר ידאג לזה. יותר מדי שיחות סלון. יותר מדי קריירה. ראיתי עכשיו את התוכנית של חיים הכט – מן מצלמה נסתרת עם מדרגה מוסרית – העולם צריך אותנו שנתערב. שנשפוט. שניקח עמדה ושנגיב.

פעם נורא רציתי לשנות את העולם -אולי כשהייתי בנוער העובד, אולי כשהייתי באגודת הסטודנטים. היום אני כבר לא שם. פרסומאי. בטח לא מאלה שעוזרים להפוך את העולם למקום טוב יותר.

אבל אני חייב להודות -(כן, עם כל הציניות) – שהקמפיים הבינלאומי בכלל ובישראל בפרט של אורנג' – הrockcorps הוא משהו שמוצא חן בעיני. הכרטיסים להופעה של ריאהנה בחסות אורנג' ינתנו רק לצעירים שיתנדבו בקהילה 4 שעות תמורתם. אי אפשר יהיה לקנות אותם. אני אוהב את זה שלוקחים את המוזיקה הכי טראשית, הכי שיטחית ופופלרית וגורמים למי שמקשיבים אותה לעשות משהו בשביל זה. זה החזיר אותי קצת אחורה – כשהייתי ראש מחלקת מעורבות חברתית באגודה, החלטנו שאנחנו הופכים את כל המלגות שהאגודה מחלקת למלגות תמורת פעילות בקהילה. היו סטודנטים שפחות אהבו את זה – למה אנחנו באים לחנך אותם? עשיה למען אחרים זה משהו שצריך לבוא מהם ולא תמורת איזה "גזר" שתלוי לאחרים מעל לראש.

אבל אני חושב שיש כאן משהו אחר. כשנותנים למישהו "פוש" קטן בכיוון הנכון – גורמים לו להרגיש איך זה לעזור לאחרים, זה משנה אותו. אולי זה הופך אותו לפחות אדיש. אני חושב שאורנג' מצליחים להשיג הרבה יותר מ-4 שעות תרומה לקהילה שכל נער צריך לתת תמורת ההתנדבות. הם מצליחים לקחת אנשים שהדבר שהכי חשוב להם כרגע זה כנראה ללכת להופעה של זמרת פופ מומסחרת – ומכירים להם עולם אחר.

וגם לגמרי לא אכפת לי שזה מיועד לאנשים רק עד גיל 26. לא רק בגלל שאם אתה מעל לגיל הזה ומקשיב לריאהנה זה קצת עצוב, אלא בגלל שזה בדיוק הגיל של האנשים שצריכים לשנות העולם. בגיל 27 אני כבר הפסקתי לנסות. [אולי אני אמשיך בעתיד – אבל זה כבר נושא אחר]

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה אני, חברה וקהילה, טלויזיה, מוזיקה, פילוסופיה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על אדישות

  1. חולפת הגיב:

    גם אני אהבתי את הפרויקט של אורנג'. אומנם הכל ממוסחר והם מרוויחים מזה פרסום רב אבל עדיין מוצא חן בעיני שככה הם בחרו לחלק כרטיסים.
    מה דעתך על התוכנית של חיים הכט? הוא עצמו מעצבן אותי ולא יכולתי לראות אותה.

    אהבתי

  2. Yuval Adam הגיב:

    קצת הזכרת לי ימים עברו.
    מתי פתאום הפסקנו לנסות תגיד?
    מאד מאד מבסוט מהרעיון הזה של ההופעה. מאד יפה שמנסים לומר שלעזור לאחרים זה קול. אולי זה יעשה משהו קטן.

    אהבתי

  3. greentul הגיב:

    כן, יש איזה אנגוניזם על חיים הכט (משהו בקצב הדיבור ותנועות הידיים התזזתיות), אבל האמת שהיא פחות שופטת ומתנשאת ממה שחששתי. אני מניח שהתוכן עצמו הוא מציצני וצהוב אבל המסר כנראה נכון.

    אהבתי

כתיבת תגובה

