מה שהתרחק

"I know I'll never lose affection
For people and things that went before
I know I'll often stop and think about them"

לנון ומקרטני.

יש עוד מלא זמן עד החתונה, אבל התחלנו כבר לחשב רשימות מוזמנים. התהליך זה גרם לי להתעורר (או אולי בעצם ההפך?) ולחשוב על חברים שאני כבר לא בקשר איתם.
אלה מהתיכון ומהנוער העובד, אלה מהגדוד ומהמפח"ש ואלה שגרו איתי בדירה במושב. בכלל שותפים לאורך השנים (חוץ מדן כמובן). חברים מהלימודים באוניברסיטה,מלימודים במקומות אחרים וכאלה שסתם הכרתי בקמפוס. אנשים מעבודות קודמות ואולי עוד ששכחתי. יכולתי ממש לפרוש כאן רשימה של שמות.

חלק גדול מהאנשים האלה היו בחלקים מסוימים של החיים שלי – האנשים הקרובים אלי ביותר. ועם רובם היום אני בכלל או בקושי לא בקשר.

הרבה מתוך זה קשור למרחק גיאוגרפי. חלק מזה קשור לסדר יום או פשוט למסלולי חיים שונים. לא מעט מזה גם נעוץ בי, בבחירות שלי או בתקופות מסוימות שבהם התרחקתי.

חלק מהם התחתנו בעצמם ולא הייתי שם. לאחרים אפילו יש ילדים שאף פעם לא ראיתי. בודאי לכל אחד מהם הייתה כבר איזה תקופה פחות נעימה שלא נכחתי בה לתת לו כתף.

אין לי הרבה על מה להביט לאחור. טוב לי איפה שאני. אבל אם מותר להצטער על משהו – זה נראה לי כמו דבר ראוי להצטער עליו.

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה אני, חברים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על מה שהתרחק

  1. Yuval Adam הגיב:

    רק לספר לך שאני הזמנתי מעט מאד מחברים לשעבר, ולא חסרו לי אלו שלא הזמנתי.
    דווקא חברים חדשים יחסית שלא הרגשתי בנוח להעיק עליהם עם הזמנה (רק עברתי עבודה ועוד לא הכרתי אותם טוב), ועם הזמן הלכו והתקרבו, חבל לי בדיעבד שלא הזמנתי.
    ואם כבר אתה שם את השיר הזה –

    אהבתי

  2. greentul הגיב:

    אני חושב שאני פחות מצטער על זה שהם לא יהיו בחתונה – ויותר על זה שהקשר נותק.
    לרגע פחדתי ששון קונרי ממש הולך לשיר, אבל זה באמת נחמד.

    אהבתי

  3. טל מאיר הגיב:

    אני חושב שמי שהיה לו מספיק חשוב לשמור איתך על קשר לאורך השנים- למרות הפערים הגיאוגרפים ואחרים, כדאי שאותו תיקח בחשבון כמוזמן ראוי.

    אבל אולי אני טועה.

    אהבתי

  4. greentul הגיב:

    שוב, טל – זה לא העניין.

    ההזמנות לחתונה רק גרמו לי לחשוב על חברים מהעבר. האמת היא שאמצעים כמו פייסבוק וכאלה גרמו לי לחדש איתם קשר ברמה מסויימת, אבל זה עדיין מצער שלא טיפחתי איתם את מערכת היחסים.

    אבל תודה על התגובה.

    אהבתי

להשאיר תגובה

