טיפשותם של אחרים

בזמן האחרון יכול להיות שלקחתי כל מיני דברים יותר מדי אישית.

אנשים שמעשנים לידי בפאבים או בבתי קפה, אנשים שצופרים במכוניות, כאלה שחונים על מדרכה ואת מפוח העלים ואת ראש העיר.אנשים שנדחפים לפני בתור ופקידים למיניהם שמפגינים אפאטיות. הפריחות שלא סתמו את הפה ברכבת ההוא במוסך וההוא בקופת החולים וההוא בסופרמרקט וההוא בבנק וההיא בבית המרקחת שעמדו שם שעות וחפרו וחפרו כאילו אין להם משהו יותר טוב לעשות.

לקחתי את זה אישית, נעלבתי וכעסתי. זה כנראה הפולני שבי.

אני לא אוהב כשאומרים לי לא לדאוג ולא לכעוס. אני אוהב לדאוג לאנשים ודברים שיקרים לליבי וחשוב לי לכעוס על עוולות וגם על אווילות.

אבל נדמה לי, אחרי קצת חשיבה על הנושא. שיש כנראה הבדל בין לדעת שמשהו לא בסדר ולרצות לשנות אותו לבין לכעוס עליו או לקחת אותו אישית. אפשר גם לא לוותר על מה שמגיע לך או לעמוד על שלך בלי שלחץ הדם יעלה. מארק טווין אמר שהוא שכעס הוא סוג של חומצה שגורמת נזק רב יותר למכל שבו היא מאוחסנת מאשר לדברים שעליהם היא תישפך.

וביטוי רווח יותר הוא ש"לכעוס זה להעניש את עצמך על טיפשותם של אחרים".

אז שילכו לעזאזל. האמת היא שכנראה שכל מי שמעשן או צופר או נדחף בתור או חופר לפקידים בכל מיני מקומות גם ככה יותר מסכן ממני. לבריאות לכולם.

3 תגובות בנושא “טיפשותם של אחרים

  1. כבר ענית לעצמך שאתה צריך להמנע מלכעוס סתם.
    אני יכולה להגיד לך שלגבי כאלו שנדחפים בתור ועושים בלגן בקופת חולים אני תמיד מזכירה לעצמי שלהם כנראה יש בעיות אמיתיות ואני באה סתם לבדיקת דם, שאני בריאה לפחות. ומי שעוקף אותי רק מחמיא לי – זה אומר שאני עדיין צעירה ודקת גזרה (ואני כבר לא כ"כ…) כי אני כנראה שקופה מבחינתם.
    חג שמח

    אהבתי

  2. אני מנסה להתנחם בד"כ שאותו אדם נאלח כבר נענש כי הוא קם עם האדם המגעיל הזה כל בוקר וצריך לבלות איתו את כל היום. אבל כשאתה מנסה ליהנות מהדרינק שלך עם חברים ומעשנים לך בפרצוף זה לא קל, גם אם אתה מנסה להתנחם בסרטן שהאידיוט מגדל לו.
    זה תרגיל אינסופי בסבלנות…

    אהבתי

להשאיר תגובה

