עוד 70 מיליון, פחות 70 מיליון – מה זה משנה?

אימא שלי תמיד אומרת שבמשך השנים היא זכתה בהמון כסף בלוטו – בעצם זה שהיא לא מילאה אף טופס היא "זכתה" בכל הכסף שהיא לא ביזבזה על זה.

אני לא ממלא הרבה. למעשה – כמעט ואף פעם לא. מדי פעם עוברת לי בראש הבדיחה הזאת על ההוא שהיה צדיק גמור וכל השנים התפלל לזכות בלוטו ואלוהים נורא רצה להיענות לבקשתו אבל הצדיק אף פעם לא מילא טופס. ואחרי הכל – זה בסך הכל לעזור קצת לגורל לעזור לי.

אני יודע גם שזה ממכר, ראיתי את ההמונים המסתערים על הדוכנים הכחולים של מפעל הפיס, קונים טפסים בעשרות. מפתחים שיטות ופטנטים. (נזכרתי בסצינה מ"ארבינקא" שבו חיים טופול לא מבין איך מישהו פשוט קנה טופס וזכה בעוד שהוא עם מיטב הניתוחים הסטטיסטיים מתאכזב שבוע אחרי שבוע – אחרי הכל לא יכול להיות שמדובר פשוט במזל?)

אבל גם אני קניתי כמה טורים בשבוע וחצי האחרונים. אני מבין משהו בסטטיסטיקה. אני יודע שלצורך העניין אין סיכוי בכלל בכלל שאני אזכה. אבל האמת היא שלא קניתי את כרטיס ההגרלה. קניתי כמה שעות של "אפשרות". כמה שעות שבהן הייתי מיליונר בפוטנציה. איזה מין עתיד אלטרנטיבי – עם ביטחון כלכלי, וכל מיני מתנות לחברים וגם לעצמי והזדמנויות לעשות כמה דברים גדולים שכרגע נראים עוד קצת רחוקים.

אבל כמו שוודי אמר – מצב של הרבה כסף עדיף על מצב של חוסר כסף  – אבל רק מהבחינה הכלכלית. אז לפני שאני אתחיל להיכנס לקיטש ולתאר איך אני עשיר בהרבה דברים אחרים, אני אשלח אתכם לראות את "להעיר את נד", אם פיספסתם במקרה.

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה אני, חברה וקהילה, פילוסופיה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

