אמש בתיאטרון

אני יודע שתרבות היא משהו סובייקטיבי, תלוית הגדרות אנתרופולוגיות ונקודות מבט משתנות. בסדר. אבל רובנו יכולים להסכים שאנשים שיש להם תואר פרופסור הם בדרך כלל אנשים מכובדים, נכון? כאלה שקיבלו חינוך טוב ויש להם את הכלים והמיומנות להתנהג על פי קודים חברתיים מוסכמים, נורמות חברתיות וכללי נימוס בסיסיים. יופי.

אתמול הלכנו להצגה "תנאים של חיבה" (אחותי פירגנה לנו זוג הכרטיסים שקנתה אבל נאלצה לוותר עליהם). כנהוג בתיאטרון (וזה קצת מצער האמת), רוב הקהל הוא מבוגר מאיתנו. אנשים בגילאי ארבעים ומעלה בעיקר. לבושים בקפידה. מכבדים את אמנות הבמה. סבבה.

וקצת לפני תחילת ההצגה "סרתי לנוחיות". בסדר? הייתי צריך להשתין. ובעודי עסוק בענייני אני שומע קול צעקני בוקע מאחד התאים מאחורי. עכשיו – מי שקורא את הבלוג בעקביות יודע את דעתי על אנשים שמדברים בסלולרי בזמן שהייתם בחדרי שירותים (ושירותים ציבוריים על אחת כמה וכמה). רק שבדרך כלל הקורבן הוא רק מי שנמצא בצד השני של הקו ולא כל הנוכחים בחדר השירותים הציבורי (אני חוזר ומדגיש). לא נעים ולא – לא תרבותי.

אך הזעזוע הגדול היה כאשר מתוך הדברים הקולניים (זה לא שצוטטתי – להיפך – ניסיתי לא להקשיב ולהתרכז בשלי. אבל הוא באמת נהם.) הבנתי לפתע שהאיש הוא פרופסור מסוג כל שהוא. הוא ציין את זה בדבריו.

פרופסור? הזעקתי בליבי. זה מגדל השן שלנו? זו הצמרת האינטלקטואלית של החברה בה אנו חיים? אלה הם מורי הדרך שעל ברכייהם מתחנכים פרחי האקדמיה? אלה רבינו ומורינו? האמנם בארזים נפלה השלהבת?

הוא יצא מהתא שלו. המשיך לדבר בטלפון. יצא מהשירותים.

לא. הוא לא שטף ידיים.

פשוט יצא החוצה והמשיך לגעת בכל החוצה את דרכו בידיו המטומאות. הייתי חושב שאדם מן השורה האקדמית הראשונה ידע על הסכנות הקיימות במחלות זיהומיות וסתם אי הקפדה על היגיינה.

מצד שני אני מודע (ואפילו מחבב) את תדמית ה"פרופסור המפוזר" או האקצנטרי. אז אולי הוא היה שייך לקבוצה הזאת, אז מילא.

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה אני, חברה וקהילה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על אמש בתיאטרון

  1. macphista הגיב:

    איכס.
    פרופסור פרופסור, עדיין ישראלי.

    אהבתי

  2. Yuval Adam הגיב:

    כפי שאמרת, אנו מקווים שהם תרבותיים. זה לא אומר שזה המצב.
    בארה"ב יש מנגנון שמכריח סטודנטים לעשות תואר ראשון בינתומי, בו טועמים קצת מכל דבר. אני ושב שיש לזה השפעה מעולה על אנשים. חשוב לדעת קצת על העולם, והאקדמיה לעיתים מביאה אנשים למומחיות גדולה בתחום מאד צר, על חשבון שאר העולם.
    אבל מעבר לכל זה, איכסה. איש מגעיל וזהו.

    אהבתי

  3. greentul הגיב:

    אני לא יודע אם זה "ישראלי". ואולי. האמת היא שהוא בסך הכל היה דוגמא אחת לבמהתיות שמפגינים דווקא אנשים שתופסים מעצמם "מכובדים".

    יובל – אז אתה אומר שאם הייתי לומד את התואר הזה הייתי יודע יותר משלוש תשובות בטריוויה של הארץ השבוע?

    אהבתי

להשאיר תגובה

