פבלוב

כבר שנה שאנחנו מנסים לחנך את החתול – בכל פעם שהוא עולה על השיש של המטבח, בכל פעם שהוא מתיישב מול הטלויזיה, בכל פעם שהוא שורט את הספות. אנחנו מרססים עליו קצת מהחומר נגד קרציות שהוא ממש שונא. מצד אחד, הוא בהחלט לא נהנה מהתרסיס הזה (הייתה לי תיאוריה שהדרך שבה התרסיס הזה הוא עובד היא לגרום לחתול לברוח כל כך מהר שהקרציות עפות ממנו). אבל מצד שני הוא בהחלט לא מפנים את הלקח.

במקביל – בתקופה האחרונה התחלנו שנינו לקום בשעות קבועות באמצע השבוע ולהאכיל את הג'ינג'י כשאנחנו קמים. מהר מאוד הוא למד לקשר בין צלצול השעון המעורר לבין האוכל הקרב, ובשלב הבא – הוא כבר ידע להעיר אותנו בעצמו בשעות המדוייקות (לצערנו – גם בימי שישי ובימי שבת…)

מה שהוביל למסקנה הברורה – החתול פשוט לומד מה שבא לו ללמוד.

cc9713355cb8ae514e034ae034be3d42.png

בניגוד אליו – לי הרבה יותר קל לאמץ הרגלים – כשאני שומע את קריאת ה"יש סנדביצים" בכריזה בעבודה אני בדרך כלל מרגיש איזה קרקור בבטן. כשאני עובר בחדר המדרגות אני לוחץ על הלחצן של האור גם אם האור דולק, למשמע קול מקדחה של רופא שיניים אני מצטמרר, וכן – שאני שומע את הקול שלה – אפילו בטלפון, ישר עולה לי חיוך, טוב – לפני שכל למודי הפסיכולוגיה יתנפלו עלי – אני יודע שלא כל התופעות שציינתי כאן קשורות להתניה קלאסית – אבל בכל זאת. הרגלים זה משהו שיכול להיות נחמד לפעמים. אולי הכי נכון זה ללמוד מהחתול – ללמוד רק את הדברים שעובדים לטובתי.

יש כאן קטע משעשע מ"המשרד" שקשור לנושא. תהנו.

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה פילוסופיה, שגרה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על פבלוב

  1. אלמה הגיב:

    אחד הקטעים החזקים של המשרד!

    ומישהו אמר לי פעם שחתולים זה לא כלבים, שאני לא אצפה שהם יעשו מה שאני רוצה. החיים הרבה יותר ברורים מאז.

    אהבתי

  2. greentul הגיב:

    תגידי, אלמה, – אם ראיתי את כל הפרקים של המשרד האמריקאי – שווה לראות את הגרסא הבריטית? הייתי באוזן והתלבטתי…

    חוץ מזה אני אתשדל להפנים את המסר על החתולים. ד"ש לשסק.

    אהבתי

  3. אלמה הגיב:

    זו כנראה הפעם היחידה בחיים שאני הולכת להגיד את זה – הגרסה האמריקאית יותר טובה מהבריטית. שוק, אני יודעת.
    מצד שני היא קצרה (נדמה לי), אז אפשר לתת צ'אנס אם אין משהו אחר.

    אהבתי

כתיבת תגובה

