עצור סיסמא

פעם בכמה שבועות, המחשב שלי בעבודה מתחיל להתריע שתוקפה של הסיסמא שלי יפוג בקרוב ושנותרו לי רק כך וכך ימים להחליף אותה והוא שואל אם אני רוצה להחליף עכשיו או לדחות את זה ושהוא יזכיר לי שוב מחר.

זה הפך להיות סוג של ציון דרך כזה. השבועות חולפים כל כך מהר – אתה חי משבת לשבת ורק אירועים כמו ימי הולדת של חברים, סיום של עונות בטלויזיה, התחלפות של שעון קיץ בחורף או בחירות לכנסת מזכירים לך שהחיים זורמים הלאה.

אני בדרך כלל מאוד מקורי בבחירת הסיסמאות שלי שזה מצוין כי זה שומר על אבטחת מידע – אבל מצד שני – אני מרבה גם לשכוח אותם. בדרך כלל ביום שאחרי שהחלפתי סיסמא אני נאלץ לקרוא לאיש מהתמיכה הטכנית שיאתחל לי את זה כי שכחתי למה החלפתי.


פעם הכנסתי לבלוג הזה רשימה של פריטים משותפים מרידר שלי – אבל משום מה היא לא מתעדכנת. מה שקרה זה שכבר במשך חודשים יש לי את אותם קישורים ברשימה וביניהם גם "Top 500 worst passwords".

כשרציתי לכתוב פוסט על החלפת הסיסמא כאירוע המציין התקדמות בחיים חיפשתי את האתר הזה עם 500 הסיסמאות הגרועות ביותר (כלומר – הנפוצות ביותר), וגיליתי להפתעתי שבחיפוש המילים  Top 500 worst passwords בגוגל הבלוג שלי מגיע מספר 2. אחרי האתר המקורי.

סוג של כבוד אני מניח. מצד שני – קצת אירוני שבעוד שסיסמאות טובות מתחלפות, סיסמאות גרועות לעולם תישארנה.

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה אני, שגרה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על עצור סיסמא

  1. לימור הגיב:

    אני גם גרועה בזכרת סיסמאות. פעמיםרבות אני משתמשת ב"לא זוכרים סיסמה. לחצו כאן" באתרים. בגלל זה אני לוקחת קוד עובד/ קוד בחדר כושר/ כרטיס אשראי ישן שאני חייבת לזכור ומשחקת עם זה.

    אהבתי

  2. גל הגיב:

    יש לך אחלה בלוג!
    באמת.

    בקשר לסיסמאות. במחשב שלך (ובאתרים שאתה רשום בהם) תעשה מה שבא לך, אבל בעבודה יש רק שיטה אחת: השם שלך + מספר, כך שבכל פעם שהוא מבקש ממך סיסמה חדשה תעלה ב-1 (talchen1, talchen2. talchen3 וכו').

    אהבתי

  3. יסמין הגיב:

    אחלה פוסט, במיוחד הקליפ מ SPACEBALLS. אבל פיספסת את הקטע הטוב שבא לפני, כשהמלך נותן להם את הקוד…

    אהבתי

  4. Drazick הגיב:

    החלפת סיסמא, כזה מפגר…
    הרי אם יש סיכוי שהיינו מקוריים בסיסמא שלנו, הרי זה קרה בסיסמא הראשונה.

    משם אנחנו צוללים למים החמימים של הבנאליות.

    אהבתי

להשאיר תגובה

