מקבץ לכבוד יום ללא עישון

היום זה יום ללא עישון.

אני צריך להודות שבנוגע להרבה נושאים חברתיים שעומדים על סדר היום אני די ליברלי – לא מאוד אכפת לי שאנשים מזיקים לעצמם ולגופם. לא אכפת לי שהם מהמרים, לא אכפת לי שיסעו על אופנועים בלי קסדה, לא אכפת לי ששותים אלכוהול וכו'. גם לא ממש אכפת לי שמי שרוצה לעשן עושה את זה לעצמו. שיעשן בבית שלו. (אלא אם כן יש לו ילדים קטנים והוא מעשן לילדם ואז הוא סתם חרא של הורה).

אפילו לא נורא מפריע לי שהמדינה היא זאת שצריכה לשלם על זה שהוא רוצה להראות מגניב. (היום ראיתי בעיתון שמדי שנה נרשמים בישראל כחצי מיליון ימי אשפוז כתוצאה מעישון אקטיבי וההערכות הן כי עלות ימי האשפוז האלה מסתכמת ביותר מ-1 מיליארד שקל בשנה). אני מוכן להפגין את הסולידריות הזאת ולסלוח לאנשים שהם טיפשים (נכתב גם בסקר הזה שחמישית מהמעשנים מאמינים שלא יפגעו מהעישון. אני אפילו לא מדבר איתכם על סרטן – לא מספיק לכם שאצל 40% מהגברים המעשנים העישון גורם לאימפוטנציה?).

רק רציתי לבקש שלא תעשנו לידי. זה מסריח נורא.

בכל מקרה, אספתי עוד מקבץ של פרסומות וקמפייני הסברה בנושא – למי שצריך עוד איזה פוש.

נתחיל בפלאש מוב הזה, למי שחושב שסיגריות הן ממכרות כמו סוכריות גומי:

הסדרה הבאה היא גאונית בעיני. נכון שנורא מפריע לכם הפשע? תאונות דרכים? מלחמות? יותר אנשים מתים בגלל סיגריות.

canstop.org: Poison

canstop.org: Gun

canstop.org: Fire

באיטליה חישבו וגילו שהעישון הורג פי 10 יותר מאשר תאונות דרכים:

Smoke

5 סיגריות ביום זה 1,600 סיגריות בשנה. ככה זה נראה אחרי 8 שנים. (אגב, זה גם מלא כסף):

בפרו משווים בין עישון להתאבדות – כמו שתוכלו לראות בפרסומת הבאה (וכמובן – אחת הדרכים הטיפשיות להתאבד) אני מאמץ את ההשוואה וחושב על האנגלוגיה – אם מה שאתה עושה לעצמך זה התאבדות – למה נשווה עישון כפוי?

Zebra

בקמפיין אחר, הפונה לילדים, החליטו להבליט את העובדה שאם נדמה לך שעישון יהפוך אותך למגניב בעיני החברה – אז למעשה הוא הופך אותך ללוזר שרק עושה את מה שכולם עושים כדי להראות מגניב. הקמפיין מציג את "האיש המעשן" – הסופר גיבור שלא ממש מצליח לו להציל את העולם:

http://fighttheugly.com/smokerman.php

סדרת מודעות אחרונה, מנסה לרמוז שאולי במקום לעשן, דווקא כדי להמשיך לחיות עוד קצת ולראות מה יביא לנו העתיד.

Bin Laden

זהו. אני יודע שיהיה מי שיגיד שהפוסט הזה צדקני ומתנשא ויפה נפש ואיך אני ככה משמיץ את אוכלוסיית המעשנים שהם בכלל רב האנשים. אז זהו. שלא.  התפרסמו היום גם סקרים שמעידים על כך שפחות מרבע מהאוכלוסייה מעשנת. וגם מתוך אלה שמעשנים – יותר ממחצית מצהירים שהם רוצים להפסיק. ככה שבתכלס – החוק שמנוגד לעישון במקומות ציבוריים מנוגד לאינטרסים רק של שמינית מהאוכולוסיה. אלא מה? מספיק שאחד יעשן בחלל סגור כדי שזה יראה כאילו כל החדר אפוף עשן ומעשנים.

אז אני לא אומר שצריך להתעלם ממיעוט כזה, אבל בכל זאת – הרוב קובע, לא?  וכל מה שביקשנו זה שיהיה במקומות בילוי גם איזור שבו יוגדר שאסור לעשן.

לא הרבה, נכון? 1,500 אנשים נפטרים כל שנה בישראל מעישון כפוי. תנו לנשום.
יום ללא עישון שמח לכולם

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה חברה וקהילה, פרסומות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

