יו הו הו ובקבוק של רום

במסגרת החופש המאוד-מוערך הזה, ביקרנו אתמול בלונה-פארק. מטבע הדברים, לא יוצא לי להגיע לשם הרבה, אבל האחיינים שלי הם תמיד תירוץ טוב. אחרי שנגררתי חיוור מכל המתקנים המאיימים ביותר (הבלק ממבה, הלופים, והאנקונדה), הזדמן לנו גם להגיע לספינת הפיראט.

קצת התאכזבתי כשראיתי את המתקן. לא בגלל שהוא לא היה מהנה או כיפי, אלא בגלל היעדרות התפאורה המרהיבה שזכרתי מאחוריו.

אני לא זוכר את הציור במדויק, אבל בדימיוני הוא הוא כלל מספר דמויות פיראט ציוריות, אחד מרושע ללא ספק, אחר גיבור. הייתה גם נערה יפיפה – והכל על רקע איים טרופיים וספינות מרעימות תותחים.

אם היה משהו שהעצים את החוויה בטלטולי המתקן, הרי הוא היכולת להעמיד פנים לזמן קצר – שכך ממש הרגישו אותם שודדי ים על פני שבעת הימים.

כך בילדותי, הוצת הדימיון רק במחשבות על שודדי ים. "אי המטמון", "פיטר פן". היה לי לגו פיראטים ופליימוביל פיראטים. והייתי מנופף במקל עץ עם חברים על גבי הספינה שניצבה בגן דרום בגבעתיים. לבר המצווה קיבלתי מהמזכירה של אבא שלי אקדח קצוץ קנה "אמיתי",ובדימיוני הייתי טוען בו אבק שריפה  וכדורי עופרת המכוונים אל מורדים על גבי הסיפון. הייתה לי גם משקפת טלסקופית מתקפלת  רטיה שחורה, ובנדנות אדומות. אני וחברי היינו משרטטים מפות אוצר ומחביאים שלל בקופסאות מתכת קטנות בחורשה, בדיוק במקום שהיה מסומן על גבי המפה ב-X
שודדי הים היו פורעי חוק ובד בבד גיבורים נועזים. חייהם היו תערובת של כישוף ושל תלאות והרפתקאות.

והנה היום, אותה תפאורה של ילדותי כבר איננה. שודדי הים הפכו להיות סומלים עם קלצ'ניקובים והפיראטים הם אלה שמוכרים DVD צרובים. אבל אני חושב שלהרבה מאיתנו יש עדיין את החלום הזה, למלוך על שבעת הימים.

ארררר!

****
שלוש תוספות לבלוג הזה, הראשונה – גרף שמראה כמה פיראטים נהרגו על ידי כל אחד מנשיאי ארצות הברית שהצליחו לקטול פיראטים:

Realpirates

לאובמה יש עוד לאן לשאוף. (המקור – כאן)
השניה – אם אנחנו שוב מתמקדים בנושא של הבלוג הזה – פרסומות – הינו דרג עשר פרסומות הפיראטים הטובות של כל הזמנים של ADFREAK

התוספת השלישית – במקרה נתקלתי במדריך למי שמעוניין ללמוד לדבר כמו פיראט:

http://www.wikihow.com/Talk-Like-a-Pirate

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה אני, פרסומות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

