חבל על כל טיפה

לפני כמה ימים, כשהכנו סלט משרדי, אחד מחברי לעבודה גער בי שאני משתמש בצלחת חד פעמית ושזה לא טוב לסביבה כי זה סתם זבל והציע לשטוף לי צלחת. "השתגעת?" הגבתי "אתה לא יודע כמה מים מתבזבזים בכל פעם שאתה שוטף צלחת? ישראל מתייבשת. אין לנו מים לבזבז".

זה אולי היה משעשע בעיקר בתור קאם בק, ובתכלס כנראה שיותר קל למחזר מים מאשר צלחות חד פעמיות. אבל זאת הזדמנות מצויינת לספר לכם שבתחילת השבוע, ב-22, התקיים לא רק היום הראשון לאביב, אלא גם יום המים הבינלאומי.

רוב הגוף שלנו מורכב ממים. אפילו רוב הכוכב שלנו מכוסה במים. אז נראה לי מאוד טבעי לחגוג יום כזה.

לאחרונה אמרו לי, שהפתרון למשק המים בארץ לא קשור לסגירת הברז בזמן שטיפת הכלים, ואפילו לא להתקלחות בזוגות שהציע רפול (למרות ששמעתי שבר רפאלי נכנסת עכשיו לעניין של חיסכון במים, וכנראה שיהיו לא מעט מתנדבים על שימוש חסכוני במי המקלחת שלה). מה שהסבירו לי זה שרוב המים בארץ מסובסדים לחקלאות, שחלקים גדולים ממה הולכים ליצוא. ובגלל שהם מסובסדים אז החקלאים מרשים לעצמם להשתמש בקיימות גדולות (סך הכל מדובר ברווח שלהם – ככל שישתמשו ביותר מים, יהיה להם יותר מה למכור). כך שהורדת הסובסידיות האלה יכולחות להיות פתרון שהוא הרבה יותר מקיף ומעשי מאשר לצחצח שיניים בלי מים. אבל אולי אני סתם מנסה להוריד מעצמי את האחריות. האמת שיובל יודע להסביר את זה הרבה יותר טוב ממני.

דרך נוספת להתנער מאחריות יכולה להיות להאשים את הממשלה בזה שהם לא מתפילים מים. אבל אמרו לי גם שהתפלה אולי עוזרת למשק המים אבל משתמשת בהמון אנרגיה ומזהמת את הסביבה – מה שמחזיר אותי לדילמת הצלחת החד-פעמית שבה התחלתי.

בכל אופן, מה שאני כן יוכל להציע לכם – זה את הלינק הזה, זה די מגניב, ובעצם הסיבה האמיתית שכתבתי את הפוסט. יש שם איור שמפרט כמה מים אתם מנצלים בכל פעולה לאורך היםו. בין אם זה בשימוש ישיר, או בין אם זה במשאבי המים שנדרשו על מנת לתוכלו לבצע את הפעולה. מסתבר שבשביל לאכול סטייק אנחנו משתמשים בהמון המון מים.הרבה יותר מאשר לאכול שניצל למשל.
שיהיה לרוויה.

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה חברה וקהילה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על חבל על כל טיפה

  1. fireshine הגיב:

    אכן, יש אנשים
    http://www.godsdirectcontact.org/
    שטוענים שאם כל העולם יעבור לצמחונות, נציל את כדור הארץ מהשלכות ההתחממות הגלובלית (וזה בניגוד לעמדת המיעוט של מדענים מסוימים,
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1057764.html
    לפיה ההתחממות הגלובלית מקורה בקרינה קוסמית של סופרנובות ולא במעשי האדם).

    אהבתי

  2. greentul הגיב:

    מצד שני, אם אנחנו לא נאכל את הפרות – יש סיכוי לא רע שהן יקומו ויאכלו אותנו.
    אין ברירה, זה אנחנו או הן.

    אהבתי

  3. דני הגיב:

    האמת שצמחונות כמקור לחיסכון במים זו עמדה רשמית של האו"ם שהובעה בכמה וכמה דו"חות, לא עמדה קיצונית ופרינג'ית.

    אהבתי

  4. Yuval Adam הגיב:

    ללא ספק כל סטייק זה נזק. הפרות האלה צורכות המון משאבים, וגם הפלוצים שלהן הורסים את האוזון.
    אני התגייסתי לבעיה, ואני אוכל כמה שיותר מהן. מה אתם עושים ?

    אהבתי

כתיבת תגובה

