היא אני ורומן רוסי

" אני יודע מה עובר לך בראש עכשיו, את אומרת: "בטח יש בעולם הזה מישהו שיבין אותי יותר, מה?… איזה דייג ויקינגי חסון, שרירי, אבל – רגיש .רגיש בתחת שלי. נראה אותו מתקן לך את הנזילה באמבטיה, רגיש…"

(מתוך – את אני והדיג הויקינגי.  עלי מוהר)

כבר שנתיים בערך שיש לי מדף רעוע במקרר. כבר שנתיים שבמקום לתקן אותו אני רק משתדל לא לשים שם דברים כבדים מדי ולפתוח את המקרר בזהירות – ועדיין, כבר שנתיים פחות או יותר שפעם בשבוע נופל משם איזה קרטון חלב. אבל לא בוכים על חלב שנשפך.

ביום שישי בבוקר המקרר שלנו היה מלא במיוחד, הינדסנו ומיקמנו במחשבה רבה את כל המזון שהצטבר ונרכש ואז היא העירה לי – "מתי כבר תתקן את המדף שנופל?" הבטחתי לה שאני אסדר את זה מיד אחרי ארוחת בוקר.

לא תיקנתי.

בערך בארבע אחר הצהריים, כשמיהרנו מאוד לצאת כדי לנסוע לארוחת ערב בירושלים ופתחתי את המקרר על מנת להוציא משם את הקינוח שהיא הכינה, החתול הג'ינג'י הכניס את הראש שלו לתוך המקרר, נתקל במדף והפיל בקבוק יין אדום חצי מלא – אבל לא זול. שלולית אדומה כהה החלה מתפשטת במטבח – ואנחנו כבר לבושים לארוחת הערב וממהרים לצאת. האשמתי את החתול (ולא את עצמי שלא תיקנתי את המדף) ובלית ברירה שטפנו את הרצפה כולל להזיז את המקרר (מה שגילה מאחוריו אוצרות רבים -"סליק" שהחתול הטמין שם –  למי שתהה לאן נעלם כל הכסף הקטן בבית). סך הכל לא אסון גדול – אבל הלך קצת יין טוב ואיזה רבע שעה שבוזבזה מסוף השבוע.

בשבת בבוקר, חיזקתי את המדף (מקווה שזה יחזיק – בינתיים נראה סבבה). ובמוצאי שבת, כשסגרנו את סוף השבוע והתקפלנו אל המיטה, הזכרתי את נושא המקרר ושחבל שלא תיקנתי אותו קודם. והיא אמרה בתגובה ובצחוק – "כי אתה עצלן".

התמרמרתי. דוקוא בגלל שידעתי שהיא צודקת. אפילו שהדברים נאמרו בלי כוונה להעליב – אני נעלבתי. והתחלתי לעשות מזה עניין.

אז על מנת להוכיח שאני לא עצלן התחלתי למנות את כל הדברים שאני עושה בבית, ואת כל הדברים שאני עושה בכלל ושלפתי כל תירוץ שיכולתי לחשוב עליו שמסביר למה לא הגעתי עד עכשיו לתקן את המדף במקרר או שלחילופין מוכיח שאני לא עצלן  וספרתי את כל הדברים שכן תיקנתי ואז גם חיפשתי דוגמאות לזה שהיא לפעמים מתעצלת (דוגמאות די מעפנות היו לי, האמת) ולא הייתי בטוח אם אני מנסה להוכיח את הנקודה לה או לעצמי. ועמוק בראש גם ניקרו לי כל מני דברים שאני לפעמים דוחה לרגע האחרון בעבודה ואיך לא הייתי מכין שיעורים בבית הספר וכמה תירוצים אני מוצא שלא ללכת לחדר כושר, אבל במקום להתווכח עם עצמי התווכחתי איתה. וסתם. פתאום בלי סיבה עברתי ממגננה למתקפה והעלבתי חזרה ומי בכלל היה צריך כזה ריב לפני השינה ולפני השבוע – וכנראה שאם לא בוכים על חלב שנשפך – בסוף רבים על יין שנשפך.

"…בואי תושיטי לי יד מלטפת, אני נח מנוצח אחרי כל מריבה…"

(מתוך – את אני והדיג הויקינגי.  עלי מוהר)

ואחרי שנגמרו לי כל התירוצים הריב נגמר. נשארתי עם עוד כמה דברים לחשוב עליהם ועם עוד איזה רבע שעה מסוף השבוע הזה שבוזבזה. שנינו רצינו בדיוק להתחיל ספרים חדשים לפני השינה. היא פתחה את "רומן רוסי" של מאיר שליו והעירה כבדרך אגב שהיא קצת התעייפה מדי בשביל לקרוא. סיפרתי לה כמה אני אוהב את הספר הזה ולקחתי אותו בידי, פתחתי בעמוד הראשון. "אולי תקריא לי?" היא ביקשה. התחלתי להקריא בקול רם את הפסקאות הראשונות על המורה פינס… לאט לאט נסחפתי לתוך הספר, לתיאורים העשירים של שליו, הרגליים שלנו היו שלובות מתחת לשמיכה וחתול ג'ינג'י התכרבל בקצה המיטה. הטעמתי את ההקראה והשתדלתי לתת כמה שיותר חיים למילים. כשהיא כבר ממש נרדמה, היא רק ביקשה שנמשיך לקרוא ביחד מחר. סימנתי את המיקום בסימניה, הנחתי את הספר על יד השידה וכיביתי את האור ויחד איתו את כל השטויות שלי.

"בואי נחצה את הגבול אל הנצח וניקח רק את מה שחשוב באמת, ונשאיר מאחור את המתח, אני מבקש  – אם לא אני מת"

(מתוך – את אני והדיג הויקינגי.  עלי מוהר)

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה אני, היא. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

5 תגובות על היא אני ורומן רוסי

  1. hagintlv הגיב:

    אחד היפים שלך. ותיתן לה לקרוא. זה לא כמו התנצלות אבל זה מתקרב.

    אהבתי

  2. Yuval Adam הגיב:

    פוסט מרגש.
    לא מכתב התנצלות כמו מכתב אהבה. למרות שאתה, כמו כולנו, טיפה עצלן, אני חושב ששניכם ברי מזל בבני זוג שמצאתם.
    ולחיי זה כדאי שתפתחו בקבוק חדש, ותרימו לחיים!

    אהבתי

  3. איתן הגיב:

    מקסים. אשריה, אשריך.

    אהבתי

  4. greentul הגיב:

    תודה לכולכם על התגובות – כן, הראתי לה אבל גם התנצלתי (אני חושב) בלי קשר.

    אהבתי

  5. לימור הגיב:

    פוסט יפייפה והצטיטות במקומן!

    אהבתי

כתיבת תגובה

