סלח לי כומר, כי התבדחתי

 אני בכלל מחבב את ערוץ 10. ובהיעדר פתרון אחר אני מוצא את עצמי הרבה פעמים נהנה ממונולוג הפתיחה של ליאור שליין, ככה – לפני השינה, או לפני הספר שלפני השינה. לפעמים זה ממש חלש, ולפעמים זה קורע. בסגנונו – בעל ההשפעה הברורה מקונאן אובריאן, ג'יי לנו, ובעיקר דיוויד לטרמן, אבל עם לא מעט תוספות אישיות, שליין התבדח על חשבונם של פוליטקאים, אנשי ציבור, רבנים, מנהיגי עולם, בעלי הון, אנשי תקשורת וארז טל.

והאמת – כשראיתי את התוכנית בה שליין החליט להגיב להכחשת השואה של ההגמון (בישופ? קרדינל? אני לא באמת יודע מה ההבדל) ריצ'רד ווילימאסון בהכחשת הבתולין של מריה טיפההיה לי לא נוח – אבל היה לי ברור שלא נחצה כאן שום גבול מעבר לגבולות הסאטירה.


בפתיחה של סרטו "דוגמה", המבתר לרסיסים את יסודות האמונה הנוצרית, פות הבמאי קווין סמית' בהתנצלות ("כיסוי תחת") בה הוא מציין שלא התכוון לפגוע באמונתו של אף אחד ומזכיר לצופים שגם לאלוהים יש חוש הומור – עובדה, הוא ברא את הברווזן.

מיד לאחר מכן מצורפת התנצלות בפני אוהבי הברווזן האצילי והבהרה שלא הייתה כוונה לפגוע בהם או ביצור היפהפה.

בכל אופן, נתקלתי בכמה תמונות שאולי ממחישות באמת שיש לכנסיה הנוצרית חוש הומור. בדרך כלל יש לכל כנסיה קתולית קהילתית כזו לוח מחוץ למבנה הקורא למאמינים להצטרף לתפילה או מדווח על אירועים קרובים – הנה כמה כתובות מלוחות מודעות כאלה ברחבי התפוצות:

Funny Church Signs by au_tiger01.

 

Funny Church Signs by au_tiger01.

 

Funny Church Signs by au_tiger01.

 

Funny Church Signs by au_tiger01.

 

53 2008 by feloniousrambler.

 

 

Funny Church Signs by au_tiger01.

 

 שתזכו למצוות.

 

תגובה אחת בנושא “סלח לי כומר, כי התבדחתי

להשאיר תגובה

