שלוש מילים על תעמולת בחירות

אז כל אחד יגיד משהו למצלמה ויערכו את זה ככה שאנחנו נשלים את הדיבור אחד של השני, בסדר?

זה התחיל בקמפיין הDon't vote שעשו בארה"ב ובו השתתפו כל מיני סלבס שקראו לצעירים להתנער מהאדישות ולהירשם להצבעה. אחר כך היה גם בארץ סרטון כזה שישמה ריקי בליך ואילן שפלר כתב "זאת לא העיר שלי" שקרא להצביע לדב חנין. ולקראת ההשבעה של אובמה פפסי כבר מיסחרו את הקונספט  ב"אדוני הנשיא".

מי שיישם את זה בתעמולת הבחירות היו חד"ש ב"ברור שחדש" (ואגב – זאת לא ההצלחה היחידה שהם ניסו לשכפל). מאוד הפריע לי שלא ממש אמרו שם משהו חוץ למנסות להראות לנו איזה אנשים יפים מצביעים לחד"ש וקריאה חלושה בסוף הסרטון להיכנס לאתר ולקרוא את המצע.

והנה אתמול, שוב העפתי מבט בשידורי התעמולה. מה נסגר אתכם? עכשיו גם הליכוד? אותו שטאנץ, כשהמסר הפעם הוא – לא נוכל ליישם את המדיניות שלנו אם תצביעו למפלגות קטנות ולכן אתם צריכים לשים מחל בקלפי.

אני מבין שיש רצון לשכפל את מה שעובד, וזה בתכלס גם ז'אנר שדורש הרבה מאוד עריכה ולא מעט מאמץ וכולם צריכים להצטלם ולהראות אותנטיים. מסובך. אבל באמת מקווה שהאופנה הזאת תיגמר בקרוב. וגם אני. וגם אני מקווה. שהאופנה הזאת תיגמר בקרוב. נקווה שהאופנה הזאת תיגמר בקרוב. כולנו מקווים, שהאופנה הזאת תיגמר – ובקרוב.

גלגלים

 יש פרסומת אחת שממש אהבתי בתשדירי התעמולה. אחת. פרסומת אחת שחשבתי שהיא משכנעת, מעבירה מסר, זכירה ועשויה היטב.

אני מתאר לעצמי שמפלגת הנכים לא תצליח לעבור את אחוז החסימה, וגם טוב שכך. אבל אולי השגנו עוד מעט מודעות לנושא. אגב – בתקופה האחרונה, והרבה בזכות הדברים שיואב מעלה בנושא, יוצא לי לשים לב שאין הרבה מקום לנכים על המדרכות בעיר הזאת. (גם לא כל כך לאימהות עם עגלות, רוכבי אופניים, אנשים שהולכים אחד ליד השני או קשישים).

לכו להצביע!" (במילרע).

אז אולי זה לא ממש אשמתכם שאתם מתעבים פוליטיקה, ואולי זה צדקני לומר לכם כמה שהקול שלכם חשוב. אולי אף אחת מהמפלגות לא נותנת לכם באמת סיבה למה לעשות את זה.וגם הולך ולרדת גשם  וכמו שאמרו בארץ נהדרת – "למה לעשות את זה דווקא על יום חופש?, מילא אם זה היה על חשבון עבודה…"

אז אני לא אנג'ס (למרות שממש ממש בא לי), אבל אני כן אפנה אתכם לערוץ היו טיוב של החוג למדעי המדינה באוני' חברה שהכינו משום מה כמה סרטונים משעשעים בנושא:

http://www.youtube.com/user/politicalscienchaifa

וגם אולי לסרטון הזה של לפ"ם שקצת נראה כמו פרסומת לסלקום משום מה:

http://www.youtube.com/watch?v=vNJW9m1PUHk

ולמי שזה לא הספיק אני יכול להציע לחזור לסרטון הראשון שלינקקתי אליו, עם הDon't Vote.

שיהיה בהצלחה. נו.

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה חברה וקהילה, פרסומות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על שלוש מילים על תעמולת בחירות

  1. Yuval Adam הגיב:

    ובכל אופן,
    איך שלא תסתכלו על זה, מחר אנשים הולכים לקלפי. וגם אם לא תצביעו, אחרים כן יעשו את זה. וככל שאנשים כמוני וכמוך לא יצביעו, ככה אנשים אחרים יקבלו יותר משקל בכנסת.
    ואז, כשתהיה כנסת עם רוב גדול של אנשים שלא חושבים כמונו, נתלונן…

    אהבתי

  2. greentul הגיב:

    יובל, אני לא מבין למה אתה מניח שציבור הקוראים שלי מורכב דווקא מאנשים שחושבים כמוך.

    תדע לך שיש לי תפוצה מאוד רחבה במחנות פוילטיים כמו הדתי-לאומי, השמלאני הא-ציוני, הערבי, החרדי, הלאומני, הסביבתי-אנרכיסטי, הסהרורי-רכרוכי, הבור-אדיש, האולטרא-קפטילסיטי, הנאבקים למען זכויות הגבר במשפחה וגם בקרב אנשים שאהבו את "יפה במנהטן" ואת העונה השניה של "נמלטים".

    זה בלוג קוסמו-פוליטי.

    אהבתי

להשאיר תגובה

