בלי להתגלגל בתוך נייר עיתון

 נתקלתי בשני פריטי מידע מעניינים היום. הראשון הוא קטע חדשות ששודר במקור בשנת 1981 ומספר על איזו מין המצאה חדשה שמאפשרת לקרוא את העיתון של היום באמצעות המחשב.

טוב, אז מעבר לגלי ההשתאות וה"מי תיאר לעצמו ויום יבוא" – שמתם לב כיצד נגמרה הכתבה? (אם לא תראו שוב את הסוף) הכתבת מסכמת ששעתיים של חיבור לאינטרנט באמצעות הטלפון על מנת להוריד את העיתון אינן משתלמות כי הן יקרות הרבה יותר מרכישת העיתון בעשרים פני ברחוב.

ובכן – כאן בעצם מגיעה הידיעה השניה שבה נתקלתי היום – והפעם בעצם מדובר בידיעה חדשה. מסתבר שמישהו בדק ומצא שמשתלם יותר לניו יורק טיימס, במקום להדפיס את העיתון – לחלק למנויו קינדל בחינם!

KindleNYTimes.jpg

החישוב גילה שעלות ההדפסה של העיתון במשך שנה בהפצה של עיתון בסדר גודל כזה היא יקרה יותר מאשר פשוט לתת לכל המנויים את מכשיר הקצה שמאפשר להם לקרוא את העיתון ישירות, בכל מקום, בנוחות מופלאה.

על פי החישוב, הדפסה ומשלוח של העיתון ל830,000 הקוראים הקבועים שלו, עולה לNYT כ 644 מיליון דולר בשנה, ואילו חלוקה של קינדלים בשווי של 359$ לאותם 830,000 איש מסתכמת רק ב298 מיליון דולר. שזה פחות מחצי.

כל התגובות בסגנון "זה לא יקרה" או "בשביל מה זה טוב בכלל", מזכירות לי את ההוא מה"פדרל אקספרס" שאמר עם המצאת הטלפון "זה בסדר, אין צורך –  יש לנו מספיק נערים שליחים". (נדמה לי שזה היה פדרל אקספרס, אני לא בטוח).

תחשבו הרי רק על כל העצים שפעילות כזו יכולה להציל. 830,000 גיליונות שנחסכים מאיתנו מדי יום. זה מלא'נ'תלאפים עצים.
רק דבר אחד אני לא בטוח, שלחויית פתירת התשבץ באמצעות הקינדל (אם אפשר בכלל) משאירה את אותו טעם של פתירת התשבץ במוסף הארץ. אבל אני נושך שיניים ומוכן לעשות את הויתור. תנו לי קינדל!

3 תגובות בנושא “בלי להתגלגל בתוך נייר עיתון

  1. רעיון מעניין
    מה יהיה על כל הקונים המזדמנים?
    הבעיה עם התחשיב הזה הוא שעלות גליון קטנה ככל שאתה מדפיס יותר. אם אתה מפסיק להדפיס את מליוני העותקים למנויים ורק מוכר עותקים ברחוב, עלות כל גליון כזה הרבה יותר יקרה.
    מה גם שמתחזקים עכשיו שתי גרסאות של העיתון שזה גם עולה כסף.
    חוצמזה, שלחו קינדל גם לי!

    אהבתי

  2. תחזוק של שתי הגרסאות יש עכשיו ממילא.

    אני מניח שתמיד יהיו אנשים שאין להם כרגע קינדל עליהם ובכל זאת ירצו לקרוא משהו, אבל זה יותר עניין חברתי מאשר כלכלי. מספר הקוראים שציינתי כולל את כלל הקוראים ולא רק את המנויים (ע"פ הצהרת NYT) אני מאמין שימצאו פיתרון לעלויות ההדפסה (אני חושב שכבר לא מדפיסים עיתונים בשיטת התבניות שהופכת את הגיליון הראשון להכי יקר וכל השאר כבר זולים והרי עברו לשיטה דיגיטלית – אבל אולי אני טועה)

    אבל הסוגיה האמיתית היא החברתית – האם האנשים שרוצים לקרוא את החדשות כשהם נמצאים ברחוב לא יבחרו עם הזמן לסגל הרגלים אחרים? יש היום הרבה אנשים למשל שקוראים את החינמונים רק בגלל שהם שם.

    תחשוב על זה – מתי פעם אחרונה שלחת למישהו מכתב בדואר?

    לי אין אפילו טלפון בבית (התחלתי לכתוב על זה פוסט פעם – אולי יפורסם בקרוב).

    תודה שהקטע מה-1981 מגניב. מי חשב אז באמת שנוכל לקרוא את העיתון מהמחשב? ובפועל זה מה שקורה עם רוב המידע שאתה מקבל, לא?

    אהבתי

  3. אני מופתעת שיש עדיין אנשים שקוראים עיתון מנייר ורק חלפו עשרים שנה. אבל לגבי קריאת ספרים קשה לי לחשוב שאוותר על הדרך המסורתית.

    אהבתי

להשאיר תגובה

