כולם 10

 לפני 7 שנים כשהוקם ערוץ 10 – זאת הייתה סיסמת הקמפיין שלו "כולם 10".

אני רוצה לציין שבסך הכל אני מאוד מחבב את הערוץ. מעדיף את שידורי החדשות שלו על אלה של ערוץ 2, במיוחד את לונדון וקירשנבאום ואת רביב דרוקר ועופר שלח ואוהב גם לסגור את היום שלי עם גיא זוהר וליאור שליין.

במרוצת השנים, אני חושב שאפילו הייתי מכור לכמה דרמות ממש טובות ששודרו בערוץ – "תיק סגור", "מתי נתנשק" ועוד הרבה. בכלל, אני חושב שזה אחד הערוצים המפוספסים יותר ואין לי ספק שאם ה"פיפל מיטר" היה בודק אותי, הרייטינג שם היה משתפר.

אני לא יודע מה יחליט היום שר התקשורת ואם המהלך של ארדן להחליף את הזכיין יצלח. אני גם לא יודע לנתח בודאות מה המשמעות של הדבר לטווח הארוך – האם ישארו שני ערוצים מסחריים בישראל?

אבל אני רוצה להתייחס לנקודת ביקורת אחת במיוחד.

אומרים שהתחרות בין הערוצים לא שיפרה את התכנים המוצגים בהם ושרוב מה שיש היום בערוצים המסחריים זה ריאליטי ותוכניות זבל. זו גם אחת הבעיות של הערוץ לייצר תכני "סוגה עלית" – התחרות שיש לו בעולם המסחרי.

אז חשבתי שזאת בדיוק הנקודה שבה אני צריך לחזור ולומר – תעזבו את הערוצים המסחריים בשקט. כן הם צריכים למכור שטחי פרסום,כן שטחי הפרסום האלה תלויים בכמה אנשי שיצפו אותם, כן זה בדיוק המקום שבו אותם "כוחות שוק" שלא צריכים להתערב בהמון דברים אחרים שקשורים לחיים שלנו צריכים לבוא לידי ביטוי. הציבור מטומטם וזה מה שהוא יראה.

אז מה? מה יעשו היוצרים? מה יהיה סופה של התרבות בארץ? על איזה ברכיים יתחנך הדור?

זאת בדיוק הנקודה שבה הרגולטור והממשל צריכים להפסיק להפנות אצבעות מאשימות ולהסתכל פנימה – אל השידור הציבורי. כן, זה שלא חייב להיות משמים ומדכא ולא רלוונטי. זה שיכול להיות מסעיר ואיכותי ולמלא בדיוק את אותו חלל שבו הערוצים המסחריים לא יצליחו לחיות – גם אם יתחלפו עוד זכיינים לרוב.

מוזר לי שהשרים שאחראים על הטלויזיה החינוכית ועל רשות השידור הם שרים נפרדים משר התקשורת. איך אנחנו לא מצליחים לראות שאלה צריכים למלא תפקיד מסוים ואלו את התפקיד השני.

אז לא, לא כולם 10. תנו תמורה בעד האגרה.

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה חברה וקהילה, פרסומות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על כולם 10

  1. Yuval Adam הגיב:

    היר היר.
    ואולי נתפלל שיקרה המקרה ויבינו הזכיינים על דעת עצמם שיש לא מעט מקום גם לתוכן איכותי. HBO מתפרנסים לא רע גם מהדרמות המעולות שלהם.

    חוצמזה – איך יתכן שאדם כמוך, עם כזה בלוג, לא נותן פה בראש ביקורות על הקמפיינים של המפלגות ברמה פרסומית??

    אהבתי

  2. greentul הגיב:

    עזוב, היום יהיה את הפרסומות של הסופרבול, הרבה יותר מעניין.

    למרות שבאמת חשבתי לציין לטובה את הפרסומת של מפלגת הנכים. לא אומר שצריך להצביע להם אבל עדיין פרסומת טובה.

    אולי אני ארים את הכפפה.

    אהבתי

כתיבת תגובה

