רחובות

לפני כמה ימים הבנתי  שלא נותרה ברירה – אני צריך לנסוע לרחובות.

הוזמנתי לבקר בדירה של זוג חברים שבחר להקים שם את מעונו לפני כמה שבועות וכבר נגמרו לי התירוצים להימנע מהמסע. ניהלנו שיחת טלפון ארוכה ובה קיבלתי הרבה מאוד ימינה ושמאלה שאני צריך לקחת בדרכי. קניתי פופקורן (לך תדע אם יש ברחובות) נכנסתי אל האוטו, נפרדתי מהחניה בעצב והתחלתי לנסוע.

אני יוצא מאבן גבירול וכל הרמזורים מופתעים לראות מישהו נוסע בכיוון הזה ביום שישי בערב, בצד השני של הכביש פקקים, אנשים לבושים יפה – באו לבלות בתל אביב – ורק אני נסחף החוצה כמו דג סלמון ששוחה נגד הזרם.

הכבישים מוכרים לי, לפעמים אני נוסע פה, לטיול של שבת בבוקר או בחגים, ככל שהדרך נמשכת יש פחות סניפים של AM:PM לצד הכביש, פתאום אני על איילון נשאב החוצה מהעיר – רגע – נס ציונה זה לפני רחובות או אחרי? הייתי פעם במושב הזה כאן באיזה מסיבה. אני חושב שתפסתי כאן טרמפ פעם בתקופת הצבא, באולמות האלה מישהו מהמשפחה שלי עשה חתונה (למה אנשים מתחתנים בכאלה מקומות תקועים תמיד?), לא פיספסתי את הפניה?… לא חלף יותר מדי זמן? רחובות זה ליד לוד, לא? איפה שמוכרים סמים. רק שאני לא אגיע בטעות לעזה.

טוב בסוף ההוראות שנתנו לי הצליחו.והגעתי אל הדירה. כשיש לי יותר מדי חניה לפעמים אני נתקע. לא ממש מצליח להחליט איפה הכי כדאי להשאיר את האוטו. כמו חמור לוגי אני עומד ומנסה למצוא סיבה למה לחנות כאן ולא שם.

מישהו פעם חשב על השם האידיוטי הזה לעיר? רחובות? אולי פשוט נקרא לה "עיר" וזהו?

בסוף צפרו לי מאחורה אז פשוט השתחלתי אל הכחול-לבן הקרוב. כשיצאתי מהאוטו ראיתי מעבר לכביש קבוצה של נערים אתיופים (אה – אז לפה הביאו את העולים… באמת תהיתי). אבל בסוף החלטתי להימנע מסטיראוטיפים ושבטח בכל מקרה אין להם מה לעשות במועדונים בתל אביב כי לא יכניסו אותם לשם.

הגעתי אל הכתובת ונכנסתי אל הדירה של החברים.

דירה ממש. עם סלון. ומטבח. כזו כמו שלהורים שלי יש. עם ויטרינה גדולה במרפסת. וחדרי שינה. שמעתי שיש כאלה מחוץ לעיר אבל אף פעם לא ממש ראיתי אחת.

דיון קצר הבהיר שבאמת אין הרבה מה לעשות מחוץ לבית. מזל שהחבר מוריד הרבה סרטים מהאינטרנט. ראינו את 21 עם קווין ספיסי והיה מעולה. הכנו את הפופקורן שהבאתי, הכל סבבה.

בין השעות שתיים לשלוש בלילה עוד חיפשתי חניה בעיר. אחרי שחזרתי.

***

יש את המכתב שרשרת הזה שרץ עם המרמור של האנשים שגרים מחוץ לתל אביב על כמה קשה להם להגיע ולבקר את החברים שלהם מתל אביב.אני חושב שהנקודה של החניה בחזור בשילוב עם ה"יש מה לעשות בתל אביב וברחובות לא" היא המנצחת. אני מכריז במחילה – עד שאני לא עובר לגור בגבעתיים – כל מי שרוצה לראות אותי – אני בין פלורנטין ליהודה מכבי.

8 תגובות בנושא “רחובות

  1. תבין – זה לא לוקל פטריוטיזים. בהחלט יכול להיות שבשנים הקרובות אני אעבור למקום אחר – למרות שיש בזה משהו מאוד מזויף לגור ב"מושב" או בצפון או משהו כזה.http://heschel.org.il/fellows/node/66

    אני בטח אעבור לאיזה פרבר נוסח גבעתיים או הרצליה. אבל כל עוד אני כאן. תבואו אתם אלי. (לא אתה – אנשים אחרים).

    אהבתי

  2. (רחובות זה שם תנ"כי. פרשת נח, אאל"ט. למה הם לקחו אותו? כנראה מהסיבה שיצחק (פרשת תולדות) קרא כך לאחת הבארות.)

    ומה עם החניה של החברים כשהם מגיעים?

    אהבתי

  3. יחזקאל – תודה על ההעשרה 🙂

    צריך לזכור שכשהחברים מגיעים לתל אביב הם צריכים למצוא חניה לשעה שעתיים – נגיד חמש? ובדיוק בשביל זה יש חניונים.

    אבל אני גר בתל אביב – לשלם על חניה זה נגד העקרונות שלנו.

    למרות שאני חייב גם לציין שאתמול חזרתי מאחותי ברמת גן בסביבות חצות ומצאתי חניה ממש בקלות.

    אהבתי

  4. אני כבר אמרתי מזמן, אם אני לא יכולה להגיע לשם ברגל אז אני לא יכולה להגיע לשם בכלל. עברתי לת"א כדי שלא אצטרך לצאת ממנה לעולם (רק לעבודה ולהורים מדי פעם). את דעתי הכנה על המייל הזה שעובר כבר פירטתי במקומות אחרים ואני לא אחזור על עצמי שוב. השורה התחתונה היא שאני לא מאמינה במגורים מחוץ לת"א, בעיקר כי ממש משעמם שם (הו סנובית, תל אביבית, מתנשאת שכמותי).

    אהבתי

  5. רק אני רחובותית ואוהבת את רחובות?
    אני גרה עכשיו בת"א ומתה עליה. הייתי יכולה לעודד את מכב"י רחובות ואת הפועל ת"א בו זמנית ובמידה שווה (אם היה מכבי רחובות במשהו יותר מעניין מכדוריד).
    ת"א זה לצעירים.
    רחובות זה לאנשים שרוצים לצאת קצת מהזיהום אוויר והקבצנים המשתינים ולהתמסד, ו/או לסטודנטים במכון ויצמן או בפקולטה לחקלאות של העברית. בסה"כ עיר נקיה למדי וחביבה.

    אני אולי קצת פטריוטית יותר מדי, אבל שונאת את הטון של פוסטים כאלה (אתה רוצה להגיד לי שאתה תל אביבי במקור ומעולם לא יצאת מהעיר הזאת?), יענו "חייב לנסוע לרחובות ומקווה שלא אגיע לעזה", כאילו שמדובר באיזה חור באמצע המדבר. כולה עיר נחמדה לגמרי ליד ראשון, עם הרבה עולים אתיופים ופרחות אבל גם הרבה צעירים חכמים וחמודים.

    אהבתי

להשאיר תגובה

