פורוורד מהיר

(אולי זה קצת קשור לכל הדיון שנערך בכל מני מקומות על פיצה שרגא, אבל אולי גם לא.)

לפני כמה שנים התרוצץ מייל שהגיע אלי לפחות חמש או שש פעמים, המייל תיאר כיצד תנובה ממחזרת עודפי חלב וכיצד  ניתן לראות על פי מספר טבוע מסוים שיש על הקרטונים האם החלב שאנו קונים הוא "יד ראשונה" או שמא הוחזר למפעל עבר עוד תהליך כימי וחזר למדפים לסיבוב שני.

ואז השבוע התחילו לרוץ המיילים האלה על הבמבה – שהאשימו את החטיף בתחלואים של תינוקות.

או.קיי. אז אני יודע שגם אסם-נסטלה וגם תנובה הם תאגידי ענק מרושעים שכולנו משועבדים להם כצרכנים ושגרמו לנו לאהוב אותם בתכסיסים עלובים/ מתוחכמים/שפלים שבגללם אנחנו מאמינים שבמבה זה סמל התמימות ושתנובה זה התמצית של הביתיות והמשפחתיות. ואני יודע שיש מצב שאם היתה לתאגידים האלה הזדמנות אחת קטנה להפיץ איזה שמועה לטובתם במיילים הם כנראה לא היו מהססים לעשות זאת.

אבל הרי אלה אותם צדדים של אותו מטבע. וכשאנחנו מעבירים את המייל הזה בלי לבדוק אנחנו כלים – לכאן או לכאן. צריך לזכור שכשהמייל מגיע אל החברים שלנו מאיתנו אנחנו משליכים עליו את האמינות שלנו. האם אנחנו באמת יודעים שזה נכון? גם בתנובה וגם באסם עובדים אלפי אנשים, זה החיים האמיתיים, כמה קל לנו לא להטיל ספק.

אולי זה אנחנו שהתרגלנו לקנות את כל מה שכתוב בעיתון (יו – כמה פעמים הייתי נוכח לשקרים/חצאי אמיתיות/ספינים למיניהם), אולי זה סתם הרצון להיות אלה שיודעים לפני כולם את הכל. אולי זה באמת דאגה אמיתית לילדיהם של החברים שלנו והמחשבה ש"מה אם זה נכון?"

ברור לי שחיים של תינוק אחד חשובים יותר מכל המניות של אסם. אבל גם אםמחליטים להפיץ הלאה אמירה כזאת – חשוב לסייג – חשוב להודות שאנחנו לא יודעים – ואם אפשר – כדאי פשוט לברר לפני שעושים Fast Forward

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה חברה וקהילה, פרסומות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על פורוורד מהיר

  1. Lizibee הגיב:

    כמה נכון, כמה עצוב שזה ככה. לצערי למדתי כבר שיש בעולם אנשים טיפשים (למען האמת יש הרבה יותר אנשים טיפשים מאנשים חכמים) שיאמינו לכל מה שיאכילו אותם.
    מה שאני עשיתי עם המיילים האלה במקום לעשות FORWARD, עשיתי REPLY עם דעתי הכנה, נראה לי שסוף סוף הצלחתי לאלף את האנשים, בינתיים לא קיבלתי אף מייל על פיצה שרגא וגם לא על הבמבה. לאט לאט אני יוצאת מרשימת התפוצה של אנשים (וכנראה גם מרשימת החברים שלהם… המממ…)

    אהבתי

  2. Lizibee הגיב:

    לעזאזל וורדפרס והסמיילים הבלתי רצוניים האלה!!!!!111 לא היה אמור להיות פה סמיילי! אני מוחה!!!!!!!!111!!!1

    אהבתי

  3. hagintlv הגיב:

    לגבי שרגא – זה באמת מצער כנראה
    אסם ותנובה – בזכות הספין הזה אני בטוחה שעוד א/נשים (טיפשים או לא) יקנו את המוצרים שלהם… זו אחלה פרסומת בלי להוציא עליה גרוש (שקל)

    מה שאני בד"כ עושה הוא לבדוק כאן
    http://info.org.il/irrelevant/ האם המייל שהעבירו אליי הוא רלוונטי בכלל

    אהבתי

  4. greentul הגיב:

    חגית – אירלוונט זה באמת אחלה אתר.

    ליזיבי, למה את קורצת? לא הבנתי. את מנסה לרמוז משהו?

    סתם. פתאום אני מבין שעצם לוורדפרס יש "טיקים" – קריצות בלתי רצוניות. אולי נכנס לו משהו בעין.

    אהבתי

כתיבת תגובה

