החיים היקום וכל השאר

וודי אלן כתב פעם שהעובדה שהיקום מתפשט ומתרחב היא חדשות ממש רעות למי שלא מצליח למצוא את הגרביים שלו. גם לאנימניאקס היה מה להגיד בנושא

למה אני נזכר בזה פתאום?… לפני כמה ימים ניהלתי שיחה עם מישהו שאני לא מכיר בבית קפה, והוא אמר לי אז שכל החיים הם בעצם ניסיון להסיח את דעתנו מזה שאנחנו חלקיק גרגר מכל האינסוף הזה שיש. דיברנו על חוסר המשמעות שאנשים יכולים להרגיש ועל הדרכים המפגרות שלנו להתמודד עם זה – להוליד ילדים, לשתות אלכוהול, לבנות קריירה, להופיע בתוכניות ריאליטי, לכתוב בלוגים. כאלה.

ואז חשבתי על זה (במסגרת היאוש האופטימי שעטרה ממשיכה ליחס לי) שזה דווקא מעולה לשים את הדברים בפרופרוציה. בתוך כל האינסוף הזה הרבה יותר קל למשל למצוא מקום חניה, אי אפשר לבוא בטענות למישהו שהוא מעשן לידך שהוא קרוב מדי, אין שום בעיה להכניס שתי מדינות לשתי עמים וגם המתנחלים יכולים למצוא איזה חברון להיות בה. הדימיון בין כל בני האדם הופך משמעותי יותר וקשה להבדיל בינינו ואם נמאס לך מאנשים נורא קל להיות לבד ולהתרחק. ככל שהיקום מתפשט יותר סביר שיהיה יותר אפשרויות למצוא דירה בתל אביב ויש יותר שטח ציבורי גם למי שרוצה לפרסם עליו וגם למי שנמאס מתרבות הצריכה. בחלל הבלתי נגמר יהיה מספיק מקום לאוטובוסים לעקוף אחד את השני מבלי להדרדר לתהום ויהיה גם די מרחב בשביל מי שרוצה לראות את האח וגדול ובשביל מי שמתנגד לו.

וחוץ מזה. המרחק ביני לבין מישהי שנמצאת בהודו נהיה ממש קטן. (יחסית נגיד אם היא הייתה בצד השני של היקום)

בסוף הסרט הזה של מונטי פייתון על משמעות החיים הם הגיעו למסקנה שהתשובה היא אינה 42 כפי שטען דאגלס אדאמס, אלא פשוט להיות אדם הגון, לרוץ מדי פעם ולהיות נחמד לאנשים שאנחנו פוגשים ברחוב. זה מזכיר לי את הפרסומת הזאת:

אני מקווה שהפוסט הזה, שקצת הסתלבט על היקום, לא יגרום לי להסתכסך איתו. נראה לי לא פשוט למצוא אחר כך יקום אחר.

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה היא, פילוסופיה, פרסומות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על החיים היקום וכל השאר

  1. חן הגיב:

    ומה אם הוא לא באמת מתרחב? נניח לאוטובוסים שימשיכו להדרדר, לפירסום לשטוף לנו את העיניים בכל מקום ואתה תמשיך להציק לכלכ מי שמדליק סיגריה?

    אהבתי

להשאיר תגובה

