תקליט ראשון גידי גוב – 1978

הרבה דברים ממש נחמדים קרו בשנה שבה נולדתי. יצאו הסרטים "גריז" ו"שיער" והסרטים הישראלים הלהקה וגם אסקימו לימון הראשון, סאדאת הגיע לארץ והסכמי קמפ דיוויד נחתמו ישראל זכתה בפעם הראשונה באירוויזיון עם אביניבי של יזהר כהן, המציאו את הקומיקס אודות החתול גארפילד, מכבי תל אביב זכתה באליפות אירופה פעם ראשונה (או שבעצם זה היה ב-77?). גם ספרו של יונתן גפן "הכבש השישה עשר" הופק לאלבום. אני לא יודע בדיוק מתי הקליפ המשעשע הזה יצא:

בכל אופן, אחד המשתתפים הצעירים באלבום הכבש השישה עשר שגם נמצא בקליפ הזה, יוצא כוורת בשם גידי (גדעון) גוב הוציא באותה שנה את תקליטו הראשון ששמו היה פשוט "תקליט ראשון". (אגב הזמר גם הופיע בסרט שהופיע באותה שנה "הלהקה" וממש אין לי מושג איך הוא הספיק לעשות כל כך הרבה בכל כך מעט זמן.). שנה אחר כך הוא כבר מקים עם סנדרסון את להקת גזוז. הנה הוא – מכירים אותו?

יצא לי כבר לצטט כמה שירים מהתקליט הזה כאן בבלוג – "בלעדייך" המקסים, "כבו האורות" הסוחף  ו"שלוש בלילה בעיר". בניגוד לתקליט השני של גוב (40:06 ע"ש אורך התקליט), שבו כתבו את המילים בעיקר אהוד מנור ועלי מוהר, את המילים לחלק גדול מהשירים ל התקליט הראשון כתב דני מיניסטר עם הבלחות של גדולים כגון חיים חפר, יהודה עמיחי (בהמשך) ואלכסנדר פן שכתב את השיר שנקרא "סורו מני". אמנם דווקא השיר הקודם (זמר לספינה/ חיים חפר) התחיל במילים "שקיעה נוגה" אבל השיר הזה אפילו קצת יותר עצוב ונוגה. לחייכם.

ואת השיר הבא שאני הולך לצטט לא מצאתי ביו טיוב ולכן אני פשוט אפרוש בפניכם את המילים שכתב יהודה עמיחי (כמה אני אוהב אותו) והלחינה יהודית רביץ. נקרא "בבוקר":

בבוקר אני עומד ליד מיטתך
צילי נופל על פנייך
ומעמיק את שנתך
ועושה לך תוספת לילה.
כאצבעות מעשן
נפשך כהתה
מכורה לאהבה.
אני אוהב אותך
בכל מאודי
ובכל אודי.

***  

אני לא חושב שזה התקליט הכי טוב של גידי גוב. זה אפילו לא התקליט הכי יקר לליבי – תואר זה שמור ל"אין עוד יום" אותו רכש אח שלי בהתלהבות למוזיקה שלא ידעתי שיכולה להיות קיימת כמותה עד אז. אבל זה כן משהו מוצלח שנולד באותו בציר כמוני. אני יודע שאני לא האדם שהכי מבין במוזיקה פה בסביבה, אבל יש לא מעט קסם בתקליט הזה שהיה שווה לי לחלוק.  ואם יצא קצת עצוב, זה רק בגלל שהדברים הכי יפים, לא פעם אוצרים בתוכם עצב גלום.

אם בא לכם עוד על התקליט – להוריד שירים או משהו – אז זה הלינק לאתר מומה.

תגובה אחת בנושא “תקליט ראשון גידי גוב – 1978

  1. זה באמת תקליט נפלא, ואני דווקא כן חושב שזה האלבום הכי טוב של גוב. זה ו"ערב ערב" של שלום, תקליטי הלילה המושלמים.

    אהבתי

להשאיר תגובה

