משחק חנוכה נושא פרסים

טוב, אני מקבל הרבה הערות על כל קטעי היו טיוב שמחוברים כאן לכל הפוסטים. רוב התגובות (בעצם חוץ מחן) הן די מפרגנות וכוללות הרבה מחמאות בסגנון של "יו, איך הצלחת למצוא את הקטע הזה?", ו"איך נזכרת בזה פתאום?" ו"וואלה עשית לי את היום עם השיר הזה" וכאלה שזה נורא כיף לשמוע מכם.

באופן אישי אני חושב שלהביא איזכורים ו"רסיסי תרבות" כאלה – בין אם זה שירים, מערכונים, קטעים מסרטים או מתוכנית ילדים נשכחת מוסיפים המון לטקסט ומפתחים את השפה המשותפת בין מי שקורא לבין המוען – חן לא חושב ככה אבל הוא לא מסוג האנשים שמתעניינים בתרבות ואמנות וכאלה (סתם, נו – אם זה לא היה כל כך רחוק מהאמת זה לא היה נקרא אירוניה. לך תראה את ההגדרה של אירוניה במציאות נושכת ותבין).

ובכן, ברוח זו – אני מכריז על עריכת משחק/תחרות בינכם – קוראי הבלוג או סתם אנשים שהגיעו לכאן פעם ראשונה במקרה. מרגש נכון?

המטרה היא להביא כמה שיותר לינקים לפריטים פולקלוריים שמתקשרים לחג חנוכה. זה יכול להיות שיר, קטע מסרט, מתוכנית טלויזיה, סיפור, הצגה, קליפ – אתם יודעים  מה – אפילו "הום וידיאו". זה לא חייב להיות ביוטיוב או בפליקס או אפילו קטע וידיאו – זה יכול להיות גם תמונה או ציטוט, אבל יינתן יתרון משמעותי לקטעי וידיאו

הקטעים שתציגו  ישפטו על פי הקריטריונים הבאים:

א. מקוריות (לא הייתי חושב להביא את זה בעצמי)
ב. התאמה לנושא (ככל שחנוכה יותר מהותי בקטע)

ג. תקופה (מה שיותר מהעבר יותר טוב)

ד.  מדיום (וידיאו הכי טוב, אחר כך שיר אחר כך תמונה ואחר כך טקסט – אלא אם כן אופי הפריט אומר אחרת)

ה. איכות – עד כמה הקטע "חזק", – מצחיק, מרגש,  חכם וכו'.

טוב – אז יש גם פרס – המקום הראשון יזכה בסופגניה על פי בחירתו מרולדין או בתחליף ראוי במידה והוא חולה סכרת/צליאיק או סתם לא אוהב ריבה.
אני חושב שזאת גם הזדמנות מצויינת עבור כל הקוראים של הבלוג שאני יודע שישנם אבל בוחרים שלא להשאיר תגובות להשאיר את חותמם כאן.

תרגישו חופשי לספר על המשחק לחבריכם – אבל תיזהרו שהם לא יביאו חומרים יותר טובים מכם ויזכו בסופגניה.

חשוב!  – המשחק יסתיים בנר ראשון של חנוכה,אז נא לא להתעכב.
ורק שתדעו – בזמן כתיבת הבלוג אני רשמתי לעצמי 40 (!) רעיונות של קטעים שאפשר להביא. אז אל תגידו שזה קשה
מוכנים, היכון. גוגל.

(ההשתתפות מותרת לקוראי הבלוג, חברים מהפייסבוק ובני משפחותיהם,  הנהלת המשחק רשאית לשנות את החוקים בכל עת, במידה והזוכה יהיה חן ינתן פרס גם למקום השני ט.ל.ח.)

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה חברים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

9 תגובות על משחק חנוכה נושא פרסים

  1. חן הגיב:

    או קיי, אז הואיל וזכיתי לשני איזכורים בפוסט הזה (אם כי, לא ממש חיוביים…) אני אתכבד ואדליק נר ראשון בתחרות. חנוכה תמיד מזכיר לי (כמו להרבה אחרים) אור. לכן בחרתי להביא את השיר שמוכר לרבים בשם "אור" אבל בעצם קוראים לו "שלום עליכם" ושרים אותו מתי כספי ובועז שרעבי. בקליפ, אם אפשר לקרוא לזה ככה, הם מצולמים גם כשני אופים אשר עושים מה שניתן לפרש כסופגניות, כך שיש פה עוד קשר לחנוכה. מה ניקוד שלי, אדון טל"ח?

    תהנו!

    ***

    טוב, אז אם אני כבר בשוונג, הנה קלאסיקה טרייה יחסית: ביקורו של “ארמדילו החגים” שמסביר לבן את כל מה שצריך לדעת על חנוכה, אחרי שרוס לא מצא תחפושת של סנטה…


    ***

    טוב, אז קצת התלהבתי, אז מה? הודעה אחרונה בהחלט לזמן הקרוב, אבל הייתי מוכרח. כילד חיפאי, לחנוכה יש משמעות אחת ויחידה: נסיעה להיכל הספורט ברוממה לפסטיגל! יותר מהסופגניות, הלביבות והסביבון, הפסטיגל ייצג בשבילי את חנוכה וליווה את רוב שנות ילדותי. בחרתי להביא כאן את השיר אולי היכ יפה שצמח מהפסטיגל, יש שיאמרו השיר היחיד היפה שיצא מהפסטיגל:


    טוב, אז עוד אחד קטן כי הייתי מוכרח: לאחר מלחמת ששת הימים כתבה נעמי שמר מילים חדשות לפי השיר “מעוז הצור” של חנוכה, שנקרא “שבחי מעוז” אשר נועד לפאר ולרומם את מעוזי צה”ל. כאן תוכלו לראות “קליפ” של השיר בביצוע להקת פיקוד דרום:


    אהבתי

  2. hagintlv הגיב:

    להנהלת התחרות שלום,

    אני מבקשת מכם לשקול לתת פרס סופגניה נטולת גלוטן או תחליף נאות אחר.

    אחרת, אין לי שום אינסנטיב להשתתף בתחרות הזו (פרט לידיעה שהקטעים שאביא יהיו הכי טובים… )

    בברכת חג אורים שמח,

    לתשובתכם המהירה אודה,
    XXX

    אהבתי

  3. hagintlv הגיב:

    להנהלת התחרות, תודה. אני רצה לעבודה.

    חן-get a life and let other participate as well
    אתה לא צריך לנקות את הבית או להדליק נרות שבת? ללכת לסופרמרקט? לצאת לחופשה אולי?

    תודה

    אהבתי

  4. חן הגיב:

    להנהלת התחרות שלום,

    אני מבקש להתריע בפני תופעה חמורה של משתתפים מתוסכלים שמנסים לפגוע במשתתפים אחרים ולהעליב אותם.
    אני יושב פה בצפון הרחוק ובמקום לכתוב את התזה שלי, אני מרבה חוכמה על חנוכה.
    מי שרוצה עוד להשתתף מוזמן מאוד.

    לטיפולכם,

    חן.
    ("ריחו של הניצחון הוא כשל סופגנייה של רולדין מצופה בשוקולד עם ריבת חלב בפנים" (מפתגמיו של המרקיז חן דה לה חן-חן 1357-1429).

    אהבתי

  5. hagintlv הגיב:

    להנהלת התחרות:
    כל הכבוד…

    אוקיי, קבלו: הקטעים הבאים הם בהשראת כל השנים שגרתי בחו"ל, ובמשך חודש וחצי בשנה, טוחנים לך את המוח עם ה-x-mas carols, עד שזה נטמע לך במוח כמו צ'יפ שלא עוזב…

    1. השילוב האולטימטיבי- merry hanukkah…
    http://il.youtube.com/watch?v=GGm6sCmNoK4

    2. לחובבי סאות'פארק-
    http://il.youtube.com/watch?v=sL7NZzVVXxg&feature=related

    3. ולבסוף- הזדהות מוחלטת.
    http://il.youtube.com/watch?v=0vanYLHpkUs&feature=related

    המשך יבוא . כשאני אהיה במצב רוח פחות קריסמסי

    😆
    נ.ב. חן, תיזהר…

    אהבתי

  6. חן הגיב:

    אני רואה שהבכיינות פסקה והתחרות התחילה (אתה עוד תודה לי על זה טל"ח). אז הנה עוד תרומה צנועה, איך אפשר בלי היצירה המפורסמת "יהודה המכבי" של ג'ורג' פרידריך הנדל אותה תוכלו לשמוע ממש כאן:


    ועוד קטע קטן וחמוד: קיפי שר על חנוכה ב”רחוב סומסום”:


    ואם נחזור רגע לעניין האור (ובכל זאת, חג האורים̷ הנה הלהיט הגדול ביותר של Electric Light Ochestra או כפי שהיו מכנים אותם ב”עד פופ”: תזמורת אורות החשמל. תשמע מהר את השיר, אולי תספיקו לתפוס את הרכבת האחרונה ללונדון (זה לגמרי לכבודך טל”ח). דיסקו!


    אהבתי

  7. liat yotzer הגיב:

    והנה הפייבוריט שלי,
    מוקדש לכל מי שהיה ילד בשנות ה-80…

    אהבתי

  8. greentul הגיב:

    יובל! שיר החנוכה של אדם סנדלר הוא מעולללה!!! (למרות שלדעתי אפשר למצוא קטעים יותר טובים שלו ביו טיוב מאשר הקליפ הום מייד המעפן הזה). גם מאוד מייצר גאוות יחידה יהודית

    ליאת! ברוכה הבאה למגיבים בבלוג – מקווה לשמוע ממך עוד הרבה. "הבוקר נפלא וארצי נהדרת", אכן! וזה עוד הרבה לפני ארץ נהדרת ובתקופה שבה הייתה כינרת לטבול בה.

    אגב – הופעתי פעם בהצגה המבוססת על קטע זה מפרפר נחמד וגם ב"מעות של חנוכה" וב"הוי חנה זלדה".

    אגב – לכל אנשי התיאטרון ששאלו אותי – לא, המחזה אותלו לא קשור לחג, אפילו שדסדמונה הייתה חנוקה בסופו של דבר.

    לעומתם, חן ראוי להערכה על שלל הקטעים שהביא. במיוחד אהבתי את ארמדילו החגים (במיוחד עם התוספת של סופרמן בסוף)

    חוץ מזה – מיכאל הוא שיר מקסים אבל הקישור לחנוכה רופף (ויש הרבה קטעים טובים שיצאו מפסטיגלים), כנל גם תזמורת האורות החשמליים.

    קיפי אכן מצויין, ואני מודה (בתור יוצא רחוב סומסום במיל) שההרעיון הראשון שלי לגבי רחוב סומסום היה השיר על הסופגניה או דוכן הספוגניות של מוישה אופניק וזה יותר טוב.

    חגית אני חושב שהפגנת יותר מדי פוביות מנצרות וקריסמס.

    הציונים המשוקללים יפורסמו עם הנר הראשון שזה גם יוצא היום הכי קצר בשנה ויום לפני שחברה שלי חוזרת מהודו ויהיו לי דברים יותר טובים לעשות

    אהבתי

כתיבת תגובה

