סו אייטיז

רד אורבך אמר פעם, שאם היה יכול לחרבן על איזו שהיא תקופה בהיסטוריה של האנושות או המוזיקה, הוא היה מחרבן על שנות השמונים. זה היה לפני "קרב הלהקות" שהוא ערך מול תיסלם על הזכות להשתמש באולפן החזרות:

אני דווקא מחבב את שנות ה-80. קומדור 64, חבורת הזבל, מרקו, דגרסי, בנדנות, קרטה קיד, מעילי ג'ינס, גוניס, כח המחץ, חותלות, תהילה, רובוטריקים, פאקמן, מקגייור, טלפונים עם חוגה, תיסרוקות קוקובלוף, לא כולל שירות, אדם, סיבה למסיבה, פרסומות ארוכות בקולנוע, הופה היי, כאלה. אני יודע שזה קצת יומרני מצידי לדבר על שנות ה-80 כשבתכלס הייתי שם בגילאים שבין 3 ל-13, אבל כזה אני. זוכר דברים אחורנית.

זוכרים שבשנות ה-80 היו מציינים שמות של להקות במצעדים בעברית? "נוכרי" , "דיבור חדיש", "בית צפוף", "שגעון"…?
https://i2.wp.com/www.blogim.org.il/uploads/g/gabriel1/488.jpg
כזה אני. טיפוס של VH1 .טוב, בכל אופן אני מפרגן לכם בכמה שירי אייטיז שכנראה לא הייתם שומעים אם לא הייתי שם כאן. סוג של "טופ פייב" סטייל נאמנות גבוהה. (נו הספר של ניק הורנבי והסרט עם ג'ון קיוזאק שאתם צריכים לראות אם עוד לא ראיתם).

ובסוף יש עוד משהו – אז אם לא בא לכם לשמוע את השירים את יכולים לקפוץ לסוף.

נתחיל בלהיט "זהב". מה שנקרא goldies oldies.

עכשיו משהו שאפשר לרקוד אליו אם רוצים. וזה בטוח לגמרי

והנה "מועדון התרבות" עם ג'ורג' הנער, בשירם – זיקית הקארמה:

(תמיד כשאני שומע את השיר הזה אני נזכר בפרק של ביוויס ובאטהד, שצפו בקליפ וכשבוי ג'ורג' שר "I'm a man…" הם הגיבו בזלזול "You're a man?". חוץ מזה אני גם נזכר בפרק של "צוות לעניין" שבו עיריה דרומית הזמינה לארח מופע של זמר הקאנטרי קאובוי ג'ורג' ומועדון תרבות הגיעו במקום בגלל טעות בשם)

ואיך אפשר בכלל לדבר על שנות ה-80 בלי להזכיר את מלך הפופ – מיכאל בן יעקב, בשירו על הנערה בילי ג'ין.

לא יודע איך היו יכולים לתרגם את השםלהקת "וואם". לפני שאני הולך הולך.

נהנתם? אם אתם אוהבים את שנות ה-80 אני ממליץ גם על הסרט "זמר חתונות" עם אדם סנדלר. כדאי כדאי. ואם אתם יותר בקטע לוקלי – אז לכו על "איים אבודים" של רשף לוי. סאלמתק של סרט.
אפורופו אייטיז היום לפני 28 שנה, כשהאייטיז רק התחילו. ג'ון לנון נרצח. מכיון שאני נוהג לשים כאן הרבה שירים של הביטלז חשבתי לציין את זה. וכמה שנים אחר כך דני רובס כתב על זה שיר שנקרא רכבות וכשהוא מתחיל אני מרגיש שזה קצת כמו שאני עכשיו, גר באיזה דירה בתל אביב. לא מצאתי את הקטע המלא – רק חלק מהשיר מתוך הופעה. בקטע הראשון הוא מספר איך הוא היה בדיוק באמצע מעבר דירה, ושמע ברדיו שירים של הביטלס ואת קוטנר מספר שלנון נרצח ושהוא רץ בגשם לדירה שאליה הוא עבר כי אשתו הייתה שם להתחבק איתה. אחר כך הוא מספר על איך הוא רואה את הסרט אימג'ן בקולנוע בתל אביב והשאר בקטע הזה:

זהו. יצא פוסט עם הרבה קטעי וידיאו, אבל חשבתי בכל זאת להוסיף גם איזה פרסומת משנות ה-80, כי אני מצרף פרסומות בפוסטים האלה, אני מקווה שחן לא יכעס עלי.להלן פרסומת של משרד הפרסום טמיר-כהן לדני של שטראוס.

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה המלצה, מוזיקה, פרסומות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על סו אייטיז

  1. Lizibee הגיב:

    גדול!
    תמיד תהיתי איך לקח עד לניינטיז כדי להבין שבוי ג'ורג' וג'ורג' מייקל גייז, כאילו האיפור המוגזם של בוי והכפפות הצהובות והג'ינס הקצר של ג' מייקל היו צריכים להסגיר הכל, אבל זה אייטיז וכולם נראו זוועה… ובכלל שמת לב שג'ורג' זה שם של אומואים? 😆
    אגב רכבות זה שיר מדהים ואחד האהובים עלי.

    אהבתי

  2. greentul הגיב:

    הייתה להם מודעות מאוד נמוכה לדברים באייטיז. תראי את התסרוקות.

    ולגבי השם ג'ורג' – יכול להיות. אפילו לג'ורג' קוסטנזה הוא זז פעם אחת כשגבר עשה לו מסאז'. וגם נראה לי שהקוף ג'ורג' הסקרן בעניין.
    מישהו צריך לספר לבוש.

    אהבתי

  3. חן הגיב:

    רק בשביל רובס והרכבות שלו בסוף היה שווה לצלוח את מנהרת הזמן המוסיקלית שערכת פה. סחתיין על המחווה לעשור המושמץ ההוא. אתגר לפעם הבאה כשיתחשק לך: נראה אותך מביא מחווה מוסיקלית כזאת לסבנטיז המורכבים מוסיקלית הרבה יותר… וברור שאני סולח, גם בגלל רכבות וגם כי "דני" זאת קלאסיקה.

    אהבתי

  4. greentul הגיב:

    באמת חן, הסבנטיז לא מורכבים ולא כלום. הדבר היחיד שהיה בסנבטיז זה "על טעם טעל ריח".

    אהבתי

להשאיר תגובה

