גל"צ – רדיו של שבת

כל השבוע אני שומע 102 FM – רדיו תל אביב. טל ואביעד בבוקר. אם יוצא אז טייכר וז'לחוביץ בערב (בדרך כלל לא יוצא לצערי), ביום חמישי בערב את תוכנית הברנז'ה וביום שישי בבוקר את שישיות עם מרב כנת ודנה בלום ואולי גם את "גומרים הולכים". תלוי כמה סידורים יש.

אבל בשבת אני חוזר לגלי צה"ל.

זה מתחיל בערך בעשר בבוקר – עם "העולם מצחיק אז צוחקים". גם בשביל הבידור, וגם בשביל הנוסטלגיה. איזה דרך מופלאה לפתוח את השבת. מערכונים, תשבץ הארץ, קפה וטוסט. נורא אייטיז מצידי. הגששים, יוסי בנאי, מוני ובראבא ומה לא?

טוב, אחר כך אני כבר יוצא החוצה – עניינים של יום שבת – חברים, חדר כושר. אבל את בשעות אחר הצהריים אני חוזר הבייתה, לנקות לסדר להתארגן. ומה יכול להיות יותר מוצלח מ"ארבע אחר הצהריים" עם שירים ישראלים (למרות שגם צ' סופית ב-102 זאת אפשרות).

אחר כך שוב פעם. עניינים של שבת. אני משתדל תמיד להקפיד שמוצאי שבת יהיו חלק מהסופ"ש ולא ליפול לתוך העגמומיות של אלה שכבר קוברים את סוף השבוע ומתחילים את יום ראשון מוקדם מדי.אם יוצא לי – ובערך בחצות אני מצליח ללכת לישון כדי לא להיות עייף מדי למחרת – אז אני מנצל את ההזדמנות בשביל לשמוע את דני רובס נותן  ביטלס ב"ציפורי לילה".

טוב, אני לא אומר שכל שבת זה ככה. ואני עושה הרבה דברים אחרים חוץ מלשמוע רדיו, ובטח יש דברים טובים אחרים בתחנות רדיו אחרות ויש גם טלוויזיה ועיתונים וכדורגל והרבה דברים אחרים. אבל אני חושב שההבדל בין רדיו תל אביב במהלך השבוע הוא אחד ההבדלים שאני עושה בין חול לקודש. כן קודש. גלי צה"ל מזכירים לי את אלכס אנסקי בשבע בבוקר לפני בית הספר, "מה יש", אלי ישראלי, דורי בן זאב, כשהייתי מכין שיעורים, שירים שהסוללהה שלי בחרה כשהיינו במוצב. הרדיו הזה עושה לי רק טוב.

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה המלצה, מוזיקה, שגרה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על גל"צ – רדיו של שבת

  1. Yuval Adam הגיב:

    ללא ספק. אלכס אנסקי בשבע בבוקר. זוכר מה היתה המנגינת פתיחה?
    הקול שלו הוא הקול של להיות ילד ולקום לבית הספר. איזה זמנים.
    מה שמזכיר לי. ה4 אחרי הצהרים, הפתיח של התכנית. קטע מוזיקלי שבחורה שרה "פדה בדה בה".
    יש למישהו מושג מה זה?

    אהבתי

  2. greentul הגיב:

    אני לא מצליח להיזכר במנגינת הפתיחה של אנסקי לצערי. בלק אאוט.

    לגבי "ארבע אחר צהריים" – זה שיר שמבצעת יעל לוי (זאת ששרה גם את "אי ירוק בים), שהלחין קלפטר. הקטע נקרא "תמונה".

    ויש שאומרים שזה סתם בשביל להעליב נשים שמנות (דבה דבה דבה דה, דבה דה דבה דה).

    אהבתי

להשאיר תגובה

