עינו פקוחה

אני רוצה להתחיל להגיד שאין לי שום בעיה עם זה שאתם צופים באח הגדול. אני אמנם הפסקתי (או לפחות הכרזתי שהפסקתי) לראות את זה אחרי שהדיחו את רנין ואני רואה במקום שידורים חוזרים של "מתי נתנשק" בערוץ 10. אבל תעשו מה שאתם רוצים.

אני אפילו מוכן להיאבק למען זכותכם וזכותי לראות שטויות בטלויזיה. זה בסדר.

אני רוצה להתייחס ל"אח הגדול" האמיתי. זה שג'ורג' אורוול כתב עליו.

בבריטיניה החליטו להחליף את השוטרים ברחובות במיליוני מצלמות הפזורות ברחובות ועוקבות אחר כל תנועה של התושבים.

אני שונא את זה, אבל מילא. ביטחון. מבין.

אצלנו מכניסים את הזיהוי הביומטרי.

מילא, תמיד רציתי להשאיר את חותמי.

אבל כשאני כותב למישהו בג'מייל שיש לי סוכרת ומקבל פרסומת על דיאטה מיוחדת לסוכרתיים יש לי תחושה קשה של חוסר נעימות עם העניין. אף פאם לא קראתי דואר של אנשים אחרים. אפילו לא של ההורים שלי או של שותפים, אפילו לא מייל שנכתב למישהו אחר בעבודה שבמקרה נמצא על שולחני, זה תמיד נראה לי כל כך מלוכלך.

מה עושים? מישהו מכיר אלטרניטיבה לג'מייל? לגוגל? לגוגל ארת'.?

העניין הוא שבאמת נכנסתי לזה, אני אפילו משתמש בגוגל דוקס – שלא לדבר על גוגל אנליטיקס, גוגל טרנדס, גוגל סקולר וגוגל אינסייטס שהם ממש כלי עבודה שאני לא יכול בלעדיו.

אני יודע שזה לא שבאמת מישהו קורא את המיילים שלי, זה רק מנוע חיפוש שמגלה מילה מסויימת ומקפיץ את המודעה הרלוונטית. אני אפילו מחבר מודעות של גוגל אדס לבלוג הזה.

אולי זאת צביעות

****

אם צריך לחבר פרסומת שקשורה לנושא "האח הגדול" אין הזדמנות טובה מזו להעלות את הפרסומת של אפל מ-1984. פרסומת שעדיין לומדים אותה כשמלמדים אנשים פרסום.

יש הרבה דיון האם הפחדה היא אמצעי נכון בפרסום ובאיזה מידה היא צריכה להיות, אבל היכולת של אפל להיות תמיד האנדרדוג, קורא התיגר, המקורי, הלא שגרתי (כמו שאנחנו רואים בסדרת הפרסומות של מאק נגד PC), התחילה בדיוק כאן.

ומכיוון שאני כרגע די נגד גוגל, כדאי שנהיה גם קצת נגד אפל. הנה מה שהסימפסונס עשו להם.(ותודה לעומר שהראה לי את זה)

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה חברה וקהילה, פילוסופיה, פרסומות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

5 תגובות על עינו פקוחה

  1. Yuval Adam הגיב:

    אחי
    יש את יאהו. פשוט, נוח וקל, ובלי אלמנטים של האח הגדול.

    אהבתי

  2. אלמה הגיב:

    לא ראיתי אף פעם את הפרסומת הזו. זה אשכרה מטריד.

    הייתה לי את הרגשת "האח הגדול" כשחתמתי אבטלה בטביעת אצבע. ואמרתי לעצמי שזה שטויות ועשיתי את זה, אבל היה לי חוסר נוחות בפנים.

    אהבתי

  3. cupid הגיב:

    אזרח בריטי ממוצע מצולם כ- 300 פעם ביום!!! זה נתון ידוע, אבל מטריד אותי כל פעם מחדש…

    גם אני משתמשת ביאהו כמו יובל…לדעתי הוא גם הרבה יותר נוח מג'ימייל.

    אהבתי

  4. חן הגיב:

    לפעמים יש רגעים שבהם אני מקנא באלה שמתנתקים מהציוויליזציה החונקת. אלה שיש להם את האומץ לסרב להיות עם סלולרי, בלי בלוג, כרטיס בפייסבוק ומסנג'ר. יש כאלה שגם פשוט הולכים לגור במדבר. אני תמיד מתלבט אם זה אומץ או אולי בריחה. ה שבטוח, אותם איש לא מצלם במיליוני מצלמות…

    אהבתי

  5. greentul הגיב:

    אני אבדוק את הנושא של יאהו

    חן, אתה לא רציני? בלי בלוג?! בלי בלוג?!?!?!

    אהבתי

כתיבת תגובה

