מסורת


היום הלכתי עם אבא שלי לשוק ארבעת המינים. אני זוכר את הפעם הראשונה שהלכנו – זאת גם הייתה הפעם הראשונה שאני חושב שאכלתי בבורגר ראנץ' (לדעתי אחד הבורגר ראנצ'ים הראשונים שהיו בארץ היה בפינת כיכר רבין). אנו זוכר שתמיד החננו את האוטו בחניון באבן גבירול בפינת השופטים. אני זוכר שהיו טנקים וג'יפים של הצבא בכיכר שנקרא אז כיכר מלכי ישראל ושהיינו קונים שוקולדים בחנות של עלית באבן גבירול.
היום בורגר ראנץ עומדים לפני פשיטת רגל, בכיכר ששינה את שמו לא מציגים טנקים, אלא מקיימים משמרת קבועה למען חזרתו של גלעד שליט. ובמקום החנות של עלית התלבטנו בין שלוש שוקלטריות. (בסוף קנינו בדסקלידס – שאני מוכרח לשבח את השוקולד ללא סוכר שלהם). אמנם אני מגיע לכיכר ברגל מהבית שלי בקרבת מקום, אבל אפילו החניון שבו היינו מחנים את הרכב, נסגר ובונים במקוםמגדל יוקרה.
אבל השינוי הגדול ביותר השנה – הוא שהפעם הצטרפו אלינו גם שניים מהאחיינים שלי. עשינו איתם את הסיבוב המלא – חוץ מארבעת המינים והשוקולד קנינו גם דגל לשמחת תורה וקישוטים לסוכה.

יש משהו נחמד במסורות כאלה – גם אם הן עוברות התאמות ושינויים. תמיד מעלות זכרונות נעימים ומייצרות זכרונות חדשים. קניית ארבעת  המינים תמיד הייתה משהו הרבה יותר משפחתי אצלי מאשר דתי.וזה כיף שאפשר להעביר אותן הלאה ל"דור הבא". אני רוצה לחשוב שגם עם הילדים שלי אני עוד אקנה קישוטים לסוכה. אולי אפילו בכיכר רבין.

2 תגובות בנושא “מסורת

  1. נו… ואיך היה בלונדון?

    (ומסורת סוכתית משלנו- שבת בצהריים- "משעמם לי", אימי מגיבה "אולי תעשי קישוטים לסוכה?" "טוב".
    יום ראשון בונים את הסוכה, רבים, עצבים, אבא מתפלץ על כולם, מחליט שבנינו סוכת מלחמה ולא סוכת שלום. למחרת, מניחים את הסכך ותולים את הקישוטים. חתולי הרחוב הפכו לאושפיזין הראשון שלנו ופוץ אוסטרלי מעצבן היה האושפיזין המוזר שלנו. תכלס, כמה briliant אפשר להגיד בפרק זמן של שעתיים?)

    אהבתי

להשאיר תגובה

