צרור ברכות

רמזים קטנים כאלה מבשרים לי, שעוד מעט יהיו חגים. לוח השנה למשל. העומס בעבודה (זה שלפני החגים), אנשים שמאחלים לי שנה טובה. דברים כאלה.

חגים זה נעים. לא רק החופש מהעבודה. זרעי עונת החגים שמתעופפים אל נחירי מעלים בי זיכרונות של שנים עברו, של רגעים יפים, ילדות ומשפחה. תמים? כן תמימות. "טו-טו", "טו-טו", השופר קרא. "תפוח עם לחי אחת ירוקה, לחי אחת אדומה ושיהיה מהגליל", "חג אסיף שמח, לך ולכולנו – בוא והתארח בסוכה שלנו". עפרה חזה וניסים גרמה. דודו זר ועופרה ויינגרטיין. שבי ואוזה.

לא שלחתי הרבה גלויות שנה טובה בימי חיי. אולי רק כשהכנו אותם בגן וכאלה. לפני מספר שנים אנשיפם גילו שאפשר לאחל שנה טובה באמצעות SMS, אחר גילו שאפשר להכין מצגות PowerPoint, חברות מסחריות הציעו לנו מגוון שטיקים המאפשרים לנו לשלוח שנה טובה אחד לשני ותוך כדי זה גם לפרסם אותם. ושנה שעברה – עשינו גם את זה, במשרד (צוות טינק השתתפו, מור גל צילמה וערכה):

הייתה אבל שנה אחת – לפני שלוש שנים בערך נדמה לי – שקיבלתי מחבר טוב גלויות שנה טובה שהוא הכין בעצמו. (עם קצת עזרה…). הוא אפילו הסתובב בעיר על אופניו ושלשל את הברכות בתיבות הדואר של החברים.

זה היה מקסים, את הברכה ההיא אני עדיין שומר. (גם אסמסים חשובים אני משתדל לשמור, אבל הזיכרון מתמלא די מהר).
והנה השנה, קיבלתי מהדואר עלון בתיבת הדואר. וכותרתו הייתה "חוזרים לשנים הטובות". כמו שלכל טרנד יש אנטי טרנד, ורטרו זה תמיד אין. אז השנה הכריז בפני הדואר – הולכים לשלוח גלויות שנה טובה אולד-פשיין.

ומי אני שאתווכח עם הדואר?

אתמול, צהרי יום שישי – במסגרת הסיבוב התלאביבי הקבוע – הגענו לשדרות בן גוריון, שם – ליד דוכן המיצים של תמרה, התמקמו מספר דוכנים שהציעו גלויות שנה טובה מקסימות מעוצבות.

אז נכון שאין לי בולים בבית, ואת רוב הכתובת בבית של החברים שלי אני בכלל לא מכיר וגם הגלויות האלה היו לא זולות בכלל. אבל קניתי לי מקבץ ברכות, אותן אני הולך לשלוח. אז צפו פגיעה. ברכות יגיעו אליכם עם רוח הסתיו. (אל תוותרו על הסרטון האחרון – שיר יפהפה בביצוע של גרי אקשטיין)

עכשיו אני חוזר לעבוד. אני יודע שמוצאי שבת. אבל ככה זה, לחץ לפני החגים.

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה אני, חברה וקהילה, חברים, עירוניות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

5 תגובות על צרור ברכות

  1. hagintlv הגיב:

    אתה פשוט משו שלא ייאמן. אין. (לחיוב. לגמרי). אני קוראת אותך ויש לי Cheshire grin על הפנים. מרוח בטיפשות.

    שנה טובה טובה. הכי טובה שאפשר. אמן

    "ויונה תמימה
    נושאת ענף
    למזל טוב
    ושלוים הם השמיים"
    לגמרי.
    הלוואי :mrgreen:

    אהבתי

  2. macphista הגיב:

    לפני כמה ימים הסתובבתי לי במרכז ירושלים והיה שם דוכן של ברכות שנה טובה ישנות כאלו שנראו לחברה שלי כ"ברכות של דוסים" אבל אני ממש נדקלתי וקניתי לא מעט.
    אבל אני מתכוונת לתת את שלי אישית.

    אהבתי

  3. greentul הגיב:

    חגית – שנה טובה גם לך, ותודה! שמח שאת קוראת!

    מקפיסטה – איזה קטע, גם אני הסתובבתי בירושלים השבוע. דווקא ברכות של דוסים יכול להיות ממש וינטג'. מגניב לך.

    אהבתי

  4. macphista הגיב:

    קטע קטע… אני מבלה את רוב זמני בירושלים… גם ב"חופשת סמסטר".

    אהבתי

  5. לימור הגיב:

    איזו נוסטלגיה…
    בשנה שעברה כתבתי על עניין הברכות- אין תחליף לברכות הכתובות! ואם לא, לפחות להרים טלפון- זה גרוע בעיני לקבל ברכה דרך המייל וsms
    למרות שזה תלוי בקירבה.

    אהבתי

להשאיר תגובה

