just a stranger on the bus

בדרך כלל אני די אוהב לנסוע באוטובוסים. מעדיף את זה הרבה יותר על פני לנהוג בעצמי לעבודה. נותן לי זמן להניע לאט בבוקר… להתעורר – ובעיקר לחשוב. לחשוב הרבה.

 זה יכול להתפתח לפעמים לתצפית אנתרופולוגית של ממש. אתה יושב לבד – מסביבך טיפוסי הומוספיינסים, ואתה יכול להציץ לחייהם דרך משקפי השמש – צופה בלתי מורגש, ולהיות רק לרגע שותף בבקרים שלהם, בעמל יומם, ומה – אני לא אשתף אתכם בכל זה? אז הנה מקבץ קצר של כמה טיפוסים שאפשר יהיה לפגוש, בקו האוטובוס שנוסע מכיכר רבין לעבודה שלי.

הנערים בדרך ללימודים. האמת שזה כמובן התחיל רק השבוע, ואני חייב לציין שזה הפך את הנסיעה באוטובוס לקצת פחות נעימה. זה קצת לא מובן לי האמת – הלימודים לא אמורים להתחיל בשמונה? או בשמונה ועשרים או משהו כזה? לא בודקים לתלמידים היום איחורים? או שאולי זו פשוט קבוצת התלמידים שנוסעת באוטובוס שלי, תזכורת עגומה לדור שאיש אינו שם לו גבולות. רועשים, וולגרים(אחד כלפי השני וגם כלפי סביבתם), בוטים. לא שציפיתי שיפנו את מקומם לקשישים או משהו. אבל בעצם – למה לא?

"אנשי העסקים" –  יש בזו משהו די מעודד האמת, לראות אותם – לבושים בחליפה, לפעמים אפילו עניבה. תיק ג'יימס בונד או לפטופ מונח לצידם. הם קוראים דה-מרקר או "הכלכליסט". אני לא יודע אם הם נוסעים באוטובוס מתוך בחירה, בגלל שאכפת להם מאיכות הסביבה והם משאירים את האוטו מהליסינג בבית או משהו. אולי הם כמוני – מעדיפים לא לנהוג בפקקים בעצמם. ואולי סתם אין להם רכב.

ה"פוש"יות. – בעצם מדובר במקבילה הנשית של הקטגוריה הקודמת. לבושות בקפידה, שיער ראשן עוד לח מהמקלחת של הבוקר. מפיצות ניחוח נעים. ביד אחת יש להן בדרך כלל כוס קפה מ"ארומה" ומלבד הארנק – הן אוחזות בשקית עם כלי פלסטיק ובו ארוחת הצהריים שלהן. בדרך כלל הן מכסות את אוזניהן באוזניות האייפוד – ואת פניהן במשקפי שמש גדולים – מכריזות בפני כל הגברים באוטובוס עד כמה הן בלתי מושגות, במיוחד בשעה זו של הבוקר. אני עייפה, יש לי המון עבודה היום, ובכלל אני מעל לליגה שלכם בכמה רמות (במיוחד אם אתם נוסעים באוטובוס – אז עזבו אותי בשקט ואל תנסו לי להתחיל איתי. "

הסטודנטים/יות – האמת שזו קבוצה ששייכת לאוטובוס שאני כבר לא נוסע בו – אבל בקו 66 אלה היו בעיקר סטודנטים לעיצוב בשנקר. נגררים לתוך האוטובוס עם תיקי העבודות הגדולים שלהם. בדרך כלל פוגשים מישהו מהחברים שגם בדרך לשיעור. מרכלים על המרצים ועל הציונים. בעיקר מציף אצלי געגועים לתקופה שלא תשוב.

האיש עם הכובע –טוב אני כבר יורד מרזולוציות של קבוצה ליחידים. לא ממש הצלחתי לפענח אותו – איש גדול מימדים, עם כובע בוקרים, אשר תמיד יושב בצפיפות וקורא בספר עיון כלשהו. בהתחלה הייתי משוכנעכי מדובר בתייר (אני נורא אוהב תיירים – תמיד מקווה שהם ישאלו אותי איזה שאלה על תל אביב), אבל אחר כך התחלתי להבחין שהוא קורא ספר בעברית – וגם הנסיעה הקבועה שלו באוטובוס מעידה על כך שהוא תושב קבע בעירנו. האם מישהו מכיר?

האישה עם התינוקות – עם חצאית ארוכה שמעידה על כך שהיא דתייה. תינוק אחד מעורסל בחיקה, תינוק שני בעגלה. היא נודדת מדי בוקר באוטובוס ותמיד יורדת איתי בתחנה. בפעמיים הראשונות הצעתי לסייע לה להוריד את העגלה למטה, אבל אני חושב שהתחיל להיות לה לא נעים, אז היא מנסה לא לפגוש את מבטי.

(בפרסומת הישנה המוצגת בקטע הבא – תוכלו לראות כמה זה חשוב לא להתנתק יותר מדי מהעולם בזמן שנוסעים באוטובוס:)

טוב זהו עכשיו. לא בגלל שסיימתי לסקור את מגוון הטיפוסים שנוסעים איתי באוטובוס. אלא בגלל שאני רוצה להשאיר גם לכם מקום להגיב ולספר חוויות מהמרצדס הגדול שעולה 5.20

(אגב – עוד יום שישי עבר ולא עשיתי את הסיור באוטובוס התיירות של דן. מבטיח – שבוע הבא – ואפילו לספר חווית).

תגובה אחת בנושא “just a stranger on the bus

  1. בוא נראה
    יש את המאבטחים בדרכם לעבודה, גם את אוזנייהם מאתרות אוזניות, הבעת הפנים שלהם עמוקה, רצינית וכובשת…ומדי פעם מורידים אוזניה כדי לצעוק "פיז דייץ" בפלאפון.
    חבורת הדוסים שמקימים בחורות ושולחים אותם לסוף האוטובוס כדי שיכלו לשבת להם בנוחותא יחדווה. אה, זה רק בירושלים?
    ו… המשוגעת התורנית, זאת ששואלת אנשים מה הם שומעים, לאן הם נוסעים, מספרת להם על התור הארוך בקופת חולים וצועקת על אנשים שנוגעים בה, יושבים יותר מדי קרוב אליה, ומסתכלים עליה בצורה חשודה…

    אהבתי

להשאיר תגובה

