ביקור בשרונה

אין לכם מושג מה נמצא כאן, אצלנו, מתחת לאף.

אתמול הייתי בסיור במבני הטמפלרים המשוחזרים שנמשך אחר כך גם לשכונת מונטיפיורי. חוץ מהיופי (באמת עשו שם פארק מקסים), זו הייתה חוייה מרתקת.

הסיור הוביל אותי לאורך 130 שנה. מהתיישבות הטמפלרים בארץ, דרך מערכת היחסים עם היישוב היהודי, המחתרות, פרשיות ריגול ורצח מרתקות, הסודות של מדינת ישראל בתחילת דרכה, מיתוסים שליוו את גופי הצבא והממשלה, המוסד והשב"כ ששכנו במבנים לאורך השנים ועד לפרוייקט השחזור הנוכחי ועד למתחם התרבות שיקום באזור בעתיד.

הייתי במנהרות מתחת לאדמה, במרתפי החקירות של השב"כ, ראיתי בית בד בן 130 שנה שעדיין עובד, צרור מטבעות זהב שהוטמן באחד הקירות, כנסייה שהפכה ל"חדר אוכל קצינים", ומגדל מים שמספר סיפור אפל.

אולי זה רק אני שכל כך מתלהב מהיסטוריה ואוהב להרגיש פתאום יותר גדול מהקיום הרגעי הקטן שבו אני נמצא עכשיו.

אבל אפילו בשביל הפארק הנחמד, שוה לבקר!

אודות talch

פרסומאי, אבא, ואחד כזה שכותב על דברים
פוסט זה פורסם בקטגוריה עירוניות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על ביקור בשרונה

  1. hagintlv הגיב:

    העם דורש תמונות!!!

    אהבתי

להשאיר תגובה

